تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

گورامی غول پیکر اسفرونموسOsphronemus Gouramy

گورامی غول پیکر اسفرونموس
Gaint Gourami-Osphronemus Gouramy


این ماهی غول پیکر همانند اکثر گونه های حانواده گورامی ها بومی مناطق آسیای جنوب شرقی است.به نظر می رسد به ۴ گونه محدود باشد.معمولا برای نگهداری در آکواریوم ها دو گونه سفید و خاکستری باله سرخ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این ماهی در آکواریوم تا یک متر هم رشد خواهد کرد البته در شرایط مناسب آب.
طول عمری تا ۲۵ سال داشته و وزن آن تا ۲۵ پوند معادل ۱۱ کیلوگرم هم گزارش شده است.این ماهی در آبی با دمای بین ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتیگراد به خوبی رشد میکند. جهت نگهداری این فسیل زنده به فضای زیادی برای ماهیان بالغ این گونه نیاز دارید.در شناسایی نر و ماده اسفرونموس با مشکل مواجه خواهید شد.در واقع جنسیت آن معلوم نیست.علایم جنسیتی این ماهی فقط در دوره تولید مثل آشکار میشود.
آب تمیز را دوست دارند .در مورد تغذیه گورامی اسفرونموس بهتر است از ترکیب گوشت و اسفناج پخته شده استفاده کرد.هرچند این ماهی انواع غذاها را با اشتیاق تمام می خورد.حتی گفته می شود غذاهای پخته شده و آب پز شده و یا سرخ شده را.


گورامی اسفرونموس از ماهیان آب گرم است ؛

ماهیان آبهای گرم به یک ارگانیسم پیشرفته برای زنده ماندن در آبهای کم اکسیژن نیاز دارند.گورامی ها بطور مشترک دارای اندامی بنام لابیرانت است که به ماهی این اجازه را می دهد که در آبهای کم اکسیژن نیز براحتی زندگی کند.


بعضی از مردم به اسفرونموس ها گورامی های غول پیکر giant gouramis می گویند اما این نام در واقع به نوع Colisa fasciata تعلق دارد که یک نوع دارف گورامی 5 اینچی است.
این ماهی به گورامی های کماندار archer gouramis نیز مشهور است.
حتی یک نفر رسما" اعلام کرد که این ماهی یعنی اسفرنموس، به نظر می رسد چیزی باشد بین آرچر و گورامی؟

یک گیاه پرپشت برای گورامی کوچک بعنوان یک سرپناه خوب است. هیچ چیزی مثل این نمی تواند به او برای پنهان شدن از دید هم نوعانش کمک کند.
آنها علاقه دارند یکدیگر را مورد حمله قرار دهند. این تا وقتی است که کمی بزرگ شوند. درست برعکس سیچلاید ها.

بزرگترین اسفرنموسی که در اندونزی به قلاب افتاد، وزنی برابر 15 کیلو (33 پوند) داشت.البته از اسفرنموس خود چنین انتظاری نداشته باشید.حتی در آکواریوم های عمومی نیز به این اندازه نمی رسند. اگر شما مکان زیاد و وقت کافی دارید، تا یک فوت (30 سانت) انتظار رشد این حیوان را داشته باشید.5 سال دیگر هم وقت بگذارید، آنوقت به 15 تا 18 اینچ (38 تا 45 سانت) خواهد رسید.

بچه ها و جوانهایشان قیافه خوبی دارند ولی آنها که بالغ می شوند، چهره ای به مراتب زشت برای خوردن پیدا می کنند، اگر چه آنها در خیلی از مناطق حکم ماهی غذایی را دارند.در ماهی فروشی ها، اسفرنموس بیشتر از سایر ماهی ها، تازه می ماند چرا که از اکسیژن هوا تنفس می کند.

کوچکترها، ماهی خشک و هر چیزی که برایشان بیندازید، می خورند. بزرگترها، هر چیزی را که در آبشان بیفتد و طعم خوبی داشته باشد، می خورند. بعضی افراد برای تغذیه آنان از غذای سگ استفاده می کنند!

عده دیگری، آنان را با نان جو و کرم درست شده از گندم تغذیه می کنند. برای این که حد وسط را نگهدارید، بهتر است از ماهی خوراک برای تغذیه شان استفاده کنید. هر آنچه که برای تغذیه ماهی مناسب است.به اینصورت، آب آنها نیز تمیز می ماند.

کلام آخر: ماهی فوق العاده ایست، اگر جای کافی برایش داشته باشید. آنها حقیقتا" به حیوانات خانگی تبدیل می شوند اما بزرگ هایشان مطمئنا" زشت تر از آنهایی هستند که اندازه متوسط دارند.البته هیچ مخلوقی زشت نیست (زشت اما جذاب)





ادامه مطلب

ماهی گورامی سه خال Blue Tricho Gourami

ماهی گورامی آبی سه خال Blue Tricho Gourami


اندازه اين ماهی که بومی هندوستان ، شبه جزيره مالای و هندوچين است تا 13 سانتميتر می رسد .اين ماهی دارای درخشش نقره ای در پهلوها است .پشت آن تيره و طرفين آن متمايل به سبز زيتونی است .پهنای باله مخرجی کم و بر روی آن دارای نقاط زيبای نارنجی رنگ می باشد .باله های شکمی نخ مانند آن در ماهی نر زرد رنگ است .نرها به طور کلی پر رنگ تر و باله های آن بخصوص باله پشتی بلند تر و پهن تر می باشند .باله مخرجی ماهی ماده تا حدودی تا خورده است .بر روی طرفين بدن آن 3 خال بزرگ و قابل ملاحظه تيره رنگ وجود دارد که پس از تحريک و تهييج ماهی پر رنگ تر می شود .يکی از آنها روی ساقه دمی ديگری زير پايه باله پشتی و سومی که نامشخص است جلوی سرپوش برانشی قرار دارد .سالی 3 بار تخم ريزی می کند .تخمريزی آنها مشابه ساير انواع گورامی ها می باشد .بهترين گرما برای تخمريزی آنها 25 تا 27 درجه سانتيگراد است. پس از رسيدن به طول 7 تا 8 سانتيمتر بالغ می شود .قبل از تخم ريزی ماهی ماده توسط ماهی نر تعقيب می گردد .در اين موقع رنگ آميزی ماهی تغيير کرده و تمام بدن حالت مرمری با زمينه سياه خاکستری پيدا می نمايد .هرچه ماهی بيشتر تحريک شود ، رنگ آن تيره تر می شود .

گورامی کازبی(شیری)


اين ماهی که زير گونه ای از ماهی گورامی 3 خال است و از طريق ژنتيکی به وجود آمده است و به عنوان ماهی زينتی مورد استفاده قرار گرفته است ،برخی به آن ماهی گورامی روشن یا شیری می گوِيند.
ادامه مطلب

آلبوم تصاویر ماهی زیبای پلاتی Platy Fish Photo













ادامه مطلب

ماهی تترای آب پاش Copeina arnoldi

اندازه اين ماهی که بومی برزيل است تا 7 سانتيمتر می رسد .تقریبا اندازه ماهی نر و ماده در این گونه تتراها برابر است و ممکن استاندازه ماهی نر گاهی کمی بزرگتر از ماده شود.در مقايسه با ساير انواع تتراها ، اين ماهی لاغرتر و کشيده تر است .فلس ها نسبتا درشت و دارای حاشيه تيره رنگ هستند .رنگ اين ماهی مخلوطی از رنگهای قهوه ای ، قرمز و زرد است که رنگهای تيره در پشت و رنگ روشن در قسمت شکمی دیده میشود .باله های مخرجی و شکمی دارای رنگ قرمز پراکنده بوده و لبه قسمت پايينی باله دمی نيز قرمز رنگ است .معمولا در پايه باله پشتی ماهی نر نقاط سفيد رنگ شفافی وجود دارد که در ماهی ماده برنگ قرمز ديده می شوند .اين ماهی دارای ويژگي تخم ريزی خاصی است که آن را براي نگهداري در آکوآريوم شهرت خاصی بخشيده است .تکثير آن در آکوآريوم نسبتا آسان و عملي است .براي اين منظور ابتدا بايد يک جفت ماهی نر و ماده خوب و آماده تخم ريزی را جدا کرده و در آکوآريوم به حجم 40 ليتر که عمق آب آن 16 تا 17 سانتیمتر است قرار داد .درجه حرارت آب بايد بين 23 تا 24 درجه سانتيگراد و پ – هاش آن در حد خنثی باشد .در اين موقع بايد ماهي ها را با غذای زنده مانند دافني ، میگوی آرتميا و يا کرم خاکی تکه تکه شده تغذيه کرد.
در داخل آکوآريوم بايد يک ورق ش يشه که به آن ماسه چسبيده است طوری قرار داده شود که با قسمت عقبی آکوآريوم که به منبع نور نزديکتر است زاويه ملايمی بسازد .اين ورقه شِيشه ای بايد حداقل 10 سانتيمتر از سطح آب بالاتر باشد .تخم ريزی در فاصله 5 سانتيمتر از سطح آن و بر روی ورقه شيشه ای انجام مي گيرد .ماهی ماده آماده نه تنها دارای شکم متورم است بلکه با تاباندن نور بر روي آن مي توان تخمهای زرد رنگ را در داخل شکم آن مشاهده نمود .
ماهي نر ابتدا مکان مناسبی را برای تخم ریزی ماهی ماده انتخاب کرده و ناگهان هر دو ماهي در حاليکه يکديگر را با باله های خود نگه داشته اند به خارج از آب و در مجاورت نقطه انتخاب شده پرش می نمایند.هر دو ماهی با نوعی عمل بادکش مانند باله ها حدود 10 ثانيه در محل انتخاب شده مانده و توده ای تخم ژله مانند که محتوی حدود 10 عدد تخم است بوسيله ماهی ماده بر روی ورقه شيشه ای گذاشته ميشود .اين کار چندين بار و در مدت حدود يک ساعت انجام مي شود .طبيعتا در انجام اين کار ، تخمها در هر بار تخم ريزی به وسيله اسپرم ماهي نر بارور مي گردند .
تخمها که در فاصله چند سانتيمتري سطح آب و در خارج آن و دور از دسترس ساير ماهي ها گذارده شده اند بايد تا زمان خروج نوزادها همواره مرطوب نگهداري شوند .اين کار وظيفه ماهي نر است که مراقبت کامل آنها را بعهده دارد .اين حيوان با ظرافت خاصي هر 15 تا 20 دقيقه يک بار زير تخمها آمده و با حرکات سريع باله دمي مقداري آب بر روي تخمها مي پاشد .بعد از 24 ساعت مي توان جنين را د ر داخل تخمها مشاهده نمود .لاروها 72 ساعت بعد از لقاح تخم از پوسته آن خارج شده و بلافاصله به داخل آکوآريوم افتاده و در کف آن و در پناهگاههايي که از تکه هاي سنگ براي آنها درست شده است پنهان مي شوند .بعد از يک هفته مي توان نوزادها را که به صورت گله اي شنا مي کنند در داخل آکوآريوم مشاهده کرد .بايد بلافاصله پس از خروج نوزادها از پوسته تخم ، والدين آنها از آکوآريوم خارج مي شوند .تغذيه نوزادها بايد از کشت انفوزوئرها که در بحث مربوط به غذای زنده درباره آن صحبت شده است، تامين گردد .بسته به شرايط غذايي 2 تا 5 هفته پس از تولد ، نوزادها شباهت کامل به والدين خود را خواهند داشت .رشد ونمو آنها در صورت تأمین غذاي خوب نسبتا سریع است .
از آنجا که اين ماهي عادت به بيرون پريدن از آب دارد ، بايد همواره بالاي آکوآريوم پوشيده باشد تا از بِيرون افتادن آن جلوگيری شود .
پس علت نامگذاری این ماهی جالب بودن تولید مثلش است.البته در محیط طبیعی معمولا تولید مثل بر روی برگ درختان و گیاهان نزدیک سطح آب و یا سنگهای ساحل آب صورت می گیرد
ادامه مطلب

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده