تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

چگونه ماهیانی شاداب و سالم داشته باشیم؟

برای سالم وشاداب نگاه داشتن ماهی های زینتی در آکواریوم و فراهم کردن زندگی طولانی برای آنها برای اجتناب از بیماری ها باید به توصیه های زیر توجه نمود و با انجام اقدامات مناسب از آغاز بیماری جلوگیری کرد:
۱-ماهی تازه را قبل از ورود به مخزن اصلی در آکواریوم قرنطینه نگهداری کنید وبعد از اطمینان به سالم بودن آن به اکواریوم اصلی انتقال دهید.
۲-برای هر مخزن از تور ماهی گیری مخصوص به خود استفاده کنید.
۳-تورها و وسایلی را که مستقیما با آب آکواریوم در تماس است باید به طور جداگانه در یک محلول غلیظ از مایع ضدعفونی کننده در هنگام خروج از آب آکواریوم و قبل از ورود به آن ضد عفونی شده و سپس با آب پاکیزه شسته شوند..
۴-دست های شما باید پس از خروج از یک مخزن و قبل از ورود به مخزن دیگر کاملا ضد عفونی شده و سپس با آب پاکیزه شسته شوند.
۵-آب نباید از یک مخزن به مخزنی دیگر انتقال یابد.
6-گیاهانی که در آکواریوم های خالی از ماهی رشد کرده اند می تواند ناقل انگل های خطرناکی به درون آب آکواریوم باشند. قبل از ورود این نوع گیاهان به درون آکواریوم می توانید آنها را در یک محلول زاج سفید ضد عفونی کنید. ( البته از محلول رقیق نمک طعام هم میتوان استفاده کرد)
۷-همیشه تعویض اندکی از آب آکواریوم با آب تازه ( همان سیفون آب ) به طور منظم در هفته تأثیر زیادی در جلوگیری از بیمار شدن ماهی ها دارد.
می توان با رعایت نکات بالا که هر چند ابتدایی اما بسیار مهم (که اکثرا رعایت نمی شوند) تا حد بسیار زیادی جلوی ورود اکثر بیماریها و انگل ها و لاروها را به درون آکواریوم گرفت.
ادامه مطلب

گیاه " اکینودوروس " , Echinodorus


گیاه " اکینودوروس " , Echinodorus :

گیاه بسیار زیبایست که در نور زیاد و بستری با املاح معدنی زیاد بصورت انبوه و بسیار سریع رشد میکند . ساقه ها ترد و شکننده اند واین گیاه به نور زیاد احتیاج دارد لذا در نور کم گیاه ضعیف میشود . به آبی با درجه اسیدی نیاز دارد و اصولا در آب اسیدی بهتر رشدونمو میکند . در شرایط مناسب از پای گیاه پاجوش هایی بیرون زده و به این ترتیب به راحتی تکثیر میشوند. ریشه های این گیاه خیلی پراکنده می گردند و بهتر است که اکینودوروس را در گلدان کاشت وسپس به مخزن انتقال داد.
خانواده : Alismataceae
بومی : آمریکای جنوبی
ارتفاع : 30-15 سانتی متر
پهنا :30-15 سانتی متر
میزان نور : کم و خیلی زیاد
دمای آب : 30-20 درجا سانتی گراد
میزان سختی آب : خیلی نرم و خیلی سخت
میزان اسیدیته آب : 8-5
میزان رشد : متوسط
درجه نگهداری : خیلی آسان
ادامه مطلب

گورامی مرواریدی


نام علمی : Trichogaster leeri
نام : گورامی مرواریدی ( Peari gourami )
بومی منطقه : مالزی، سوماترا و جزایر بورنئو
نامهای دیگر : Trichopodus leeri, Osphromcnus trichopterus, Trichopus lecri
اندازه جنس نر: طول نهایی ۱۲ سانتیمتر
اندازه جنس ماده : طول نهایی کمتر از ۱۲ سانتیمتر
اسیدیته آب:۵/۶تا۵/۸
سختینه آب :۵تا۳۰
دمای مورد نیاز : ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد
در میان ماهیها نگهداری از گورامی مرواریدی کم درد سر تر و راحت تر از بقیه است. این ماهی می‌تواند اختلاف زیاد PH را تحمل کند.دارای اندام تنفسی اضافی است که به او کمک می‌کند اکسیژن مورد نیازش را به طور مستقیم از محیط بیرون آب کسب کند. این ماهی متعلق به رودخانه‌های کم عمق با جریان آرام در مناطق نزدیک به خط استوا ست. اغلب در سطوح میانی و بالایی آب شنا می‌کند. دمای مناسب برای این ماهی حدود ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است.

رژیم غذایی
این ماهی زمانی که به صورت آزاد زندگی می‌کند از لارو پشه، کرمهای خونی، بی مهرگان آبزی و جلبکها و گیاهان آبی تغذیه می‌کند. گاهی هم در رفتاری شبیه به Archer fish به شکار حشراتی که نزدیک سطح آب هستند می‌پردازد. در آکواریوم از غذاهای پولکی استفاده کرده و گاهی به خوردن میگوی زنده آب شور و غذاهای منجمد مانند کرمهای خونی علاقه نشان می‌دهد.

بیماری ها
به طور تقریب تمام گورامی هادر مزارع رشد و پرورش یافته اند و مشکل یا بیماری خاصی ندارند. گورامی های وحشی که از رودخانه‌ها جمع آوری می‌شوند، ممکن است مشکل عفونت آبشش داشته باشند. در این صورت باید درمانهای گسترده انگلی در مورد آنها به کار رود.

رفتار شناسی ماهی
ماهی آرام و صلح جویی است. گاهی از ماهیهای بزرگ‌تر و ستیزه جو مانند سیچلاید آمریکای مرکزی و ماهیهای بزرگ آبهای شیرین می ترسد. در فصل تخمریزی گورامی مرواریدی نر گاهی به درگیری و زدن ضربه یا باله سینه‌ای خود می‌پردازد.

تفاوت بین ماهی نر و ماده در اغلب گورامیها( ویژگیهای جنسی )
باله پشتی گورامی مرواریدی نر و نوک تیزتر از باله پشتی گورامی مرواریدی ماده است. لبه‌های باله مخرجی گورامی ماده فاقد کشیدگی است. بین باله مخرجی و دمی ماهی نر فاصله وجود دارد. گلو وشکم ماهی نر بالغ نارنجی رنگ می‌شود درحالی که گلو و شکم گورامی ماده نقره‌ای رنگ باقی می ماند.

تولید مثل اغلب گورامیها از جمله گورامی مرواریدی
گورامی مرواریدی نر در لابلای گیاهان شناور یک لانه حبابی می سازد و اگر گیاه شناوری موجود نباشد درگوشه‌های آکواریوم به تولید لانه حبابی می‌پردازد. چند شاخه گیاه شناور به روند لانه سازی کمک می‌کند. شکم گورامی مرواریدی ماده، قبل از تخم ریزی به طور قابل توجهی بزرگ‌تر می‌شود. در دوره قبل از تخم ریزی به طور قابل توجهی بزرگ‌تر می‌شود.

تولید مثل در آکواریوم
در دوره قبل از تخم ریزی در یک آکواریوم کوچک باید چندین مخفیگاه وجود داشته باشد. توصیه می‌شود عمق آب در آکواریومی که در آن تخم ریزی انجام می‌شود کمتر از ۱۵ سانتی متر باشد و دراین هنگام از فیلتر اسفنجی هواده استفاده شود. زمانی که لانه آماده شد. گورامی نر به تحریک گورامی ماده می‌پردازد و او را وادار می‌کندکه به سمت لانه برود. اگر گورامی ماده برای تخم ریزی آماده باشد به سمت لانه رفته و آنجا منتظر می ماند. در این زمان ماهی نر به دور ماهی ماده حلقه می‌زند، درحالی که به آرامی دور یکدیگر می چرخند و می غلتند تخمها و اسپرمها در آب رها می‌شوند. تخمهای شناور به سمت سطح آب می‌روند و تخمهایی که پراکنده شده اند توسط ماهی نر جمع شده و به لانه برده می‌شوند. پس از تخم ریزی بهتر است با دقت گورامی ماده را از آکواریوم خارج می‌کنند تا از آزار ماهی نر که به تنهایی وظایف والدین را انجام می‌دهد، در امان بماند. پس از گذشت ۲۴ ساعت بیش از ۵۰۰ لارو از تخمها خارج می‌شود ( لاروها ۲۴ ساعت پس از لقاح از تخمها خارج می‌شوند ) و بعد از ۴ روز کیسه زرده آنها جذب می‌شود. در این مرحله توصیه می‌شود که ماهی نر را از آکواریوم خارج شود زیرا ممکن است غریزه نگهداری از لاروها در او کاهش یابد و از بچه ماهیها به جای غذا استفاده نماید. بچه ماهیها بسیار کوچک هستند و به غذای مایع مخصوص بچه ماهیها نیاز دارند. غذاهایی از قبیل: غذاهای فشرده بسیار کوچک بچه ماهی، infusoria ، روتیفرهای زنده. پس از یک هفته بچه ماهیها باید به قدری بزرگ شده باشند که بتوانند از غذای پودری بچه ماهی و بچه میگوی آب شور تغذیه کنند. در آکواریوم های مخصوص پرورش بچه ماهی آب آکواریوم را به مقدار کم در حدود یک پنجم در روز تعویض می‌کنند. عمل تعویض آب و استفاده از فیلتر اسفنجی باعث کاهش مواد زائد و نیتراتها درآب آکواریوم می‌شود. به منظور جلوگیری از خروج بچه ماهیها در هنگام تعویض آب از جورابهای ساق بلند زنانه و یا پارچه‌های پنبه‌ای استفاده می‌کنند به نحوی که جلوی لوله سیفون را بگیرند و مانع از مکیده شدن بچه ماهیها شوند.این امر که در ماه اول دمای آب جدید باید به دمای آب تعویض شده نزدیک باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا ثبات دمای آب باعث کاهش استرس بچه ماهی ماهیها می‌شود، بخصوص زمانی که اندام تنفسی تکمیلی آنها ( لابرینت ) درحال رشد وتکامل است.
ادامه مطلب

گربه ماهی بزرگ و زیبای رد تیل


گربه ماهی بزرگ رد تیل
نام علمی : Phractocephalus hemioliopterus

این نوع گربه ماهی جزء زیباترین گربه ماهی های آکواریومهای آب شیرین است و بومی آمریکای جنوبی و رودخانه های برزیل و آمازون و در اغلب نواحی آمریکای جنوبی پراکنده شده است. سطح زیر شکم زرد لیمویی هست و پشت ماهی سبز یشمی و لجنی و دارای خالهای سیاه و برجسته روی پشت و دمی دو شاخه وقرمز رنگ و بزرگ و بدنی پهن . سبیلهای دراز و باریکی از دور دهانش خارج شده و دهان بر خلاف انواع دیگر گربه ماهی ها در جلو قرار دارد . این ماهی بسیار مهاجم بوده و جزء ماهی های گوشتخوار به حساب می آید و باید با ماهی های گوشتخوار نگهداری شود .

مشخصات آب مخزن نگهداری گربه ماهی رد تیل:

مقدار اسیدیته آب:5/5-6/8

مقدار سختینه آب:9-10

مقدار دمای آب : 26-28

بهتر است آب کمی اسیدی باشد.از فیلترهای بیرونی استفاده کنید و همچنین بخاری های روکش دار یا نشکن . چون این ماهی ها خودرا به بخاری میزنند و امکان شکستن بخاری وجود دارد.

رد تیل از ماهی های زنده ریز و ماهی کیلکا و کرم خونی و دل و اسفناج و میگو و حتی میوه ها تغذیه میکنند . در طبیعت این ماهی عامل پراکنده ساختن تخم گیاهان به شمار می آید . دکور آکواریوم باید بصورت صخره ای با ریگ های درشت و فضای کافی برای شنا انتخاب گردد. این ماهی رشد سریعی داشته و خیلی زود بزرگ میشود و در محیط آکواریوم در صورت رعایت اصول نگهداری و تغذیه مناسب تا یک متر هم رشد میکند ولی در طبیعت گاه تا 3 متر هم دیده شده با وزنی در حدود 200 کیلو گرم . بهتر است که از قبل پیش بینی اندازه مخزن را داشته باشید چون این ماهی به جای وسیعی نیاز دارد . جزء ماهی های مقاوم است و به ندرت بیمار میشوند.

ادامه مطلب

ویتامین های مفید برای ماهیان زینتی

ویتامین هاي مفید برای ماهی

کمبود ویتامین ها تاثیر زیادی بر روی ماهی ها می گذارند . نکته ای که باید دقت نمود وجود انواع و اقسام ویتامین ها به صورت قرص انسانی ست که می توان از آنها به مقدار کم و هر 10 روز یک بار به تناوب و با دوز کم به ماهی ها خوراند . نکته قابل توجه دیگر استفاده از اسفناج که سرشار از ویتامین های گوناگون است به عنوان غذاست. بهترین روش استفاده از اسفناج مخلوط کردن آن با دل گوسفندی میباشد

Vitamin A

تاثیر: رشد سلولی

نشانه کمبود : رشد کم – تغییر شکل باله ها و ستون فقرات

منبع : جگر – اسفناج – هویج

Vitamin B1

تاثیر: جداسازی کربوهیدرانها - تاثیر در رشد و باروری

نشانه کمبود : ترسو شدن – رشد کم – بی اشتهایی

منبع : فلفل قرمز – هویج – اسفناج

Vitamin B2

تاثیر: کنترل آنزیم ها و پروتئین ها

نشانه کمبود : رشد کم – بی اشتهایی – تار شدن چشم ها

منبع : فلفل قرمز – هویج – اسفناج

Vitamin B3

تاثیر: جداسازی پروتئین از غذا

نشانه کمبود : ضعیف شدن – حرکات غیرارادی - تومور

منبع : جگر – اسفناج – فلفل قرمز

Vitamin B5

تاثیر: تولید هورمون – متابولیسم

نشانه کمبود : ضعیف شدن – چسبیدگی آبشش ها

منبع : جگر – فلفل قرمز

Vitamin B6 and B12

تاثیر: سوخت وساز پروتئین ها و آنزیم ها

نشانه کمبود : افزایش تنفس – از دست دادن اشتها – رشد کم – ترسو شدن

منبع : جگر- فلفل قرمز

Vitamin C

تاثیر: درمان زخم – تاثیر بر گوارش

نشانه کمبود : زخم و تغییر شکل پوستی و کبدی و ماهیچه ای

منبع : فلفل قرمز – اسفناج

Vitamin D3

تاثیر: استخوان سازی

نشانه کمبود : پوکی و از بین رفتن استخوان ها

منبع : ماهی خوراکی – جگر ماهی

Vitamin E

تاثیر: باروری – رشد اندام تناسلی

نشانه کمبود : ناباروری

منبع : حبوبات – تخم مرغ

Vitamin K

تاثیر: ساخت خون – لخته سازی خون

نشانه کمبود : مرگ در اثر زخم ها

منبع : کاهو – اسفناج

Vitamin M

تاثیر: خون سازی- سوخت و ساز

نشانه کمبود : تجمع رنگ دانه های پوستی و سیاه شدن

Choline

تاثیر: رشد – رنگ

نشانه کمبود : بزرگ شدن کلیه ها و جگر

منبع : فلفل قرمز

ادامه مطلب

آروانا فسیل زنده




ماهی آروانا از معروفترين و يكی از زيباترين ماهيان گوشتخوار ميباشد. اين ماهی در طبيعت و اكواريوم 100 سانتي متر رشد ميكند و دمای مورد نياز براي نگهداری آن 25 درجه سانتيگراد ميباشد. اين ماهي در بالا و سطح آب شنا ميكند و در مخزن نگهداريش احتياج به فضای آزاد برای تحرک و شنا دارد. بنابراين شما ميبايست كه فضای بالای آب و وسط اكواريوم را از تزئينات خالی بگذاريد. اين ماهي شكارچي و ماهيخوار ميباشد. علاقه وافری به شكار حشرات در بيرون آب دارد و ميتواند تا چندين متر از محيط خود بيرون پريده و طعمه اش را شكار نمايد.لذا لازم است شما درپوش مناسبي بروی مخزن خود گذاشته تا در صورت نگهداری اين گونه از ماهيان به مشكلی برخورد نكنيد. آروانا نياز به مخزني بزرگ دارد و فضای باز برای حركتش. در مخزن نگهداری ميتوانيد آنرا با دل خرد شده و ماهيهای كيليكا كه سرشار از پروتئين هستند تغذيه نمائيد. همينطور اين ماهي علاقه زيادی به حشرات زنده دارد. ميتوانيد حشراتي چون مگس ، سوسك و حشرات ديگر را به عنوان خوراك زنده به او بدهيد. همچنين ماهيهای طعمه خوراك بسيار مناسبي براي آروانا ميباشند. آب مخزن نگهداری آروانا ميبايست كه بسيار شفاف و تميز و پر ازاكسيژن باشد. برای مخزن خود از فيلتر مناسبي استفاده نمائيد. آروانا با ماهيان ديگر گوشتخوار براحتي همزيست شده و ميتوانيد آنها را در يك مخزن نگهداری كنيد. آروانا در گونه های مختلفي يافت ميشود و در ايران سيلور آروانا(آروانای نقره ای) بيش از گونه های ديگر به چشم ميخورد. آروانا در رنگهای سبز و قرمز و سياه و طلائي يافت ميشود. آروانا در مخازن خانگي و يا حتي در ايران تكثير نميشود و در همان كشورهائيكه زيست ميكند توسط محققين تكثير پيدا ميكند به خاطر همين ماهي نسبتا گراني ميباشد و از جمله ماهيان ارزشمند آكواريوم محسوب ميشود

ماهيان آروانا سرعت رشد بسيار خوبي دارند. اگر شرايط نگهداري و تغذيه آنها درست باشد. آنها در مخزن خانگي و اكواريوم تا يك متر هم رشد خواهند كرد. ولي اكثراً در مخزن خانگي بيش از 80 سانتي متر رشد نخواهد كرد. براي تسريع رشد آنها ميبايستي كه تغذيه اي خوب و مختلفي داشته باشند. آنها را براي رشد هر چه مناسبتر ميتوانيد با دل خرد شده كه اندازه قطعات بسته به اندازه ماهي دارد. با ماهيهاي كيليكا كه سرشار از پروئين هستندو ميتوانيد در آرواناهاي كوچكتر كيليكاها را خرد كرده و به آنها بدهيد و در آروانهاي بالغ آنرا درسته به آنها بدهيد. با ماهيهاي طعمه و زنده و كوچك كه غذاي بسيار مناسبي هستند. و حشرات همانند سوسكهاي درشت و كوچك خانگي و شبپره ها و مگسها و حتي حشراتي چون هزار پا و ملخها كه غذاي بسيار ارزشمندي براي آروانا محسوب ميشود و ميتوانيد آنها را زنده در مخزن بيندازيد تا بخوبي تغذيه كنند و به عنوان خوراك زنده آنها باعث رشد چشمگير آروانای شما خواهند شد و همينطور با خوراك خشك مخصوص آروانا كه نوعي ميگو ميباشد ،تغذيه نمائيد. اين روشها رشد ماهي را چشمگير خواهد كرد

در هنگام خرید به این موارد توجه کنید :

شكل بدن : ماهي نبايد خيلي چاق و يا خيلي لاغر باشد . به غذايي كه به آنها داده میشود وهمچنین محل نگهداری آنها باید توجه كنيد . فضاي محدود مانع از رشد ماهي ميشود و باعث ايجاد قوز در ماهي شده و تمايل به خميدگي را در ماهي افزايش میدهد. به طور كلي اندازه مخزن در هر مرحله بايد حداقل سه برابر طول ماهي باشد

فلسها : فلسهای ماهی بايد درخشنده باشند ونه تيره و لك دار. وجود نقاط قرمز بر روی فلسها عادی و دليل بر وجود عوامل بيماريزا نیست

سبيلک ها : بايد به اندازه كافي بلند و مستقيم بوده و رنگي شبيه رنگ بدن ماهی داشته باشند . از خريد آروانا با سبيل های كنده و كوتاه شده یا شکسته خودداری كنيد

باله ها : باید زيبا و صاف و گسترده و تمامي شعاعهای باله ای ماهی صاف و محكم باشند و هيچگونه پارگي در باله ها مشاهده نشود

چشمها : در حالت طبيعي به سطح آب نگاه مي كنند و به دنبال غذاهای زنده اند . چون در طبيعت ، يكي از غذاهای اصلي آروانا را پرندگان نشسته بر روی شاخه ها و يا سطح آب تشكيل ميدهد. چشمهای سالم بايد كاملاً در مركز بوده و كدر و برآمده نباشند

دهان : لبها نبايد خيلي برآمده و فك پايين نبايد افتاده باشد

سرپوش آبشش : بايد صاف و عادی بوده و هيچگونه برآمدگي و چين خوردگي بر روی آن وجود نداشته باشد شكم : شكم نبايد برآمدگي داشته باشد در غير اينصورت ماهي دچار مشكلات معده است

نحوه شنا كردن : ماهي باید بتواند بطور عادی شنا نموده و باله های خود را كاملا باز كند . سبيلكها بايد صاف و ماهي نبايد دائم بالا و پايين يا به صورت زاويه دار شنا كند



ادامه مطلب

سیکلید مینگنو


سیکلید مینگنو Maingano

Melanochromis cyaneorhabdos

یکی از سیکلید های زیبای دریاچه مالاوی در آفریقاست.گهگاه مهاجم بوده که مسلماً در دوران تولید مثل بر خصلت تهاجمی بودن آن افزوده میشود.از نظر غذایی همه چیز خوار است.حداکثر رشد ماهی در آکواریوم بین 8-10 سانتیمتر است.به مخزنی به گنجایش 200 لیتر احتیاج دارد.قسمتهای میانی و تحتانی را برای شنا کردن ، می پسندد.نر و ماده سیکلید مینگنو در نگاه اول شبیه به هم هستند.نرها باله شكمی بلند تری دارند و اين باله در ماده ها روشن تر و كوتاهتر است نرها كمی بزرگتر از ماده ها هستند.آب مخزن نگهداری این سیکلید باید شرایط زیر را داشته باشد:

اسيديته آب : 7 تا 8.8
سختي آب : 4 تا 12
دمای مطلوب : 22 تا 28 درجه سانتيگراد

این ماهی باید به صورت گروه های کوچک نگهداری شود (1 نر و4 ماده).سیکلید مینگنو مانند اکثر سیکلیدهای دریاچه مالاوی دهان پرور بوده و ماهی ماده از نوزادان در دهان خود مراقبت میکند




ادامه مطلب

نرم افزار مدیریت و نگهداری از آکواریوم


نگهداری از آکواریوم ها و پرورش ماهی های خاص یکی از سرگرمی های آرامش بخشی می باشد که بسیاری از افراد به آن علاقه مند می باشند. امروزه در بسیاری از منازل می توان آکواریوم های نگهداری ماهی را مشاهده نمود که توسط افراد عادی و با کسب تجربه اداره و نگهداری می شوند. نگهداری صحیح ماهی های آکواریومی در بسیاری از مواقع موضوع حساسی می باشد زیرا ممکن است یک اشتباه موجب مرگ ماهی های آکواریوم شما شود. به همین منظور می توان همانند تمامی مسائل دیگری که برای بهبود کارایی از نرم افزارهای کامپیوتری بهره می برند ، در این زمینه نیز از نرم افزارهای مربوطه استفاده نمود.

در این مطلب با نرم افزاری در این زمسنه آشنا می شوید.

Sea Apple Aquarium Lab نام نرم افزاری به منظور مدیریت و برنامه ریزی در نگهداری آکواریوم می باشد. به کمک این نرم افزار می توان مسائل مختلف همانند دمای آب ، تهیه لیست امور روزمره مربوط به آکواریوم ، زمان تعویض و یا سیفون نمودن آکواریوم و ... را مدیریت کامل و صحیحی نمود تا برای نگهداری آکواریوم خود بهترین شرایط را داشته باشید. این نرم افزار محصولی از شرکت SeaApple می باشد.

ویژگی های موجود در این نرم افزار:

- تعیین زمان سیفون نمودن آکواریوم به صورت دوره ای

- کنترل دمای آب

- تهیه چک لیست برای انجام امور

- ثبت نام ماهی های موجود در آکورایوم و نژاد آن ها

- انجام محاسبات برای ساخت و تعیین حجم آکواریوم

و ... .


دانلود

لینک دانلود مستقیم:
http://www.aquariumlog.com/download/aquariumlab.exe
دانلود غیر مستقیم:
http://rapidshare.com/files/280403443/Sea.Apple.Aquarium.Lab.v4.4.0.zip
پسورد : www.p30world.com

تصاویری از محیط نرم افزار : 1 ، 2

English Explanations - توضیحات به زبان سایت سازنده

وب سایت تولید کننده نرم افزار : http://www.aquariumlog.com

منبع : p30world

ادامه مطلب

سیکلید تریواواس باله قرمز



سیکلید تریواواس باله قرمز
Labeotropheus trewavasaeنام علمی :
یکی دیگر از سیکلید های دریاچه مالاوی در آفریقاست.
اساسا گياهخوار بوده ولي گاهی همه چيز خواری ميكند.
.از نظر خلق وخوی تقریباً مهاجم است و بهتر است که به صورت گروه های کوچک با یک نر و4 ماده نگهداری شوند
به مخزنی در حدود 220 لیتر گنجایش آب نیاز دارد.مقدار اسیدیته آب باید در حدود 7 تا 8/4 تنظیم شود.میزان سختی آب نیز در حد 6 تا 10 درجه.نرها این سیکلید زیبا معمولاً تا 15 سانت وجنس ماده در حدود 10 سانت رشد میکنند.این ماهی در لایه های میانی وتحتانی آکواریوم به شنا کردن می پردازد.
نرها و ماده ها به رنگهای متفاوتی هستند و نرها بزرگترند. ماهی نر به رنگ آبی است و باله پشتی به رنگ نارنجی تا قرمز دارد. نرها نقاط تخم شكلی روی باله مخرجی دارند،این روشی برای تعیین جنسیت سیکلید تریواواس باله قرمز است.طول عمر مفید این ماهی بین 6 تا 10 سال است.این ماهی از نظر تولید مثل مانند اکثر ماهیان دریاچه مالاوی دهان پرور است بدین صورت که ماهی ماده به روش دهان پروری از تخمها مواظبت ميكند
ادامه مطلب

سیکلید مایکروی زرد




در ایران به این ماهی ماکرو زرد میگویند.از پر طرفدار ترین و قدیمی ترین سیکلیدهای آفریقايی در ایران است که در مقایسه با سایر سیکلیدهای آفریقایی صلح جو تر بوده وبا اکثرسیکلیدهای مالاوی بدون هیچ مشکلی کنارآمده و سازگارست.این سیکلید به نامهای دیگری چون سیکلید زرد کهربایی یا سیکلید قناری نیز مشهور است. دارای نام علمیLabidochromis caeruleus وبومی دریاچه مالاوی و از خانواده بزرگ سیکلیده هاست.تا 20 سانتیمتر رشد کرده و به تانکی با ظرفیت 220 لیتر نیاز دارد.تقریباً همه چیز خوار است.بهترین دما برای نگهداری از سیکلید ماکروی زرد 23 تا 28 در جه سانتیگراد میباشد.مقدار اسیدیته آب در حدود 7/2 تا 8/8 و مقدار سختی آب در حدود 10 تا 20 درجه باید تنظیم شود.در همه جای اکواریوم شنا میکند. نرها در هنگام توليد مثل بسيار رنگی تر ميشوند و رنگی متمايل به آبی را نمايان ميسازند و از ماده ها بزرگترند. نرها رنك مشكی بيشتری در باله ها دارند خصوصاً در باله شكمی و لكه قهوه ای را در ناحيه بين چشم و دهان به نمايش ميگذارند .

توليد مثل این ماهی ، دهان پروری است و نوزادان در دمای 23 تا 24 درجه سانتيگراد بعد از حدود 40 روز دهان مادر را ترك ميكنند .

طول عمری در حدود 10 سال دارد.

ادامه مطلب

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده