تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

شناخت و نگهداری ماهی پنکوسی


ماهی پنکوسی
شناخت و نگهداری ماهی پنکوسی

ماهیان پنکوسی از انواع ماهیان زینتی و زیبای اب شیرین محسوب شده که نگهداری از انها چهره خاصی به اکواریوم میدهد. برای نگهداری انواع بزرگ مانند پنکوسی باله بلند یا شکارچی و پنکوسی معمولی حتما باید از اکواریوم های بزرگ و مستحکم استفاده کنید.

مشخصات

نام : پنکوسی باله بلند و معمولی

خانواده Pangasiidae

زیستگاه اصلی : تایلند

خصوصیات فیزیکوشیمایی : دما = 22-26 درجه سانتیگراد – PH= 6.5-7.5

سطح شنا : پایین آب

تغذیه : بیش تر غذاها از جمله دل و جگر گاو و گوسفند ، کرم خونی ، لوفاک و ... را می خورد .

طول عمر 10 سال

رنگ ها : مشکی ، آبی تیره ، نقره ای و سفید

سازگاری : پنکوسی باله بلند ( گوشتخوار ) ماهی های کوچک را می خورد ، ولی پنکوسی باله کوتاه (معمولی ) با بیش تر گیاهخواران سازگار است .

توجه : پنکوسی باله بلند دارای باله ی پشتی نوک تیز و رنگ تیره بوده در صورتی که باله ی پشتی در پنکوسی باله کوتاه حالتی شبیه قوس دارد و رنگ آن ها روش تر است .

توضیحات :این گونه از ماهیان بزرگ در كشورهای جنوب شرقی آسیا همچون تایلند ، مالزی و ویتنام یافت می شوند .كوسه ی ملون یا پنگوسی نامی است كه به این ماهی اطلاق می شود و علتش هم به خاطر نحوه ی شنا كردن آن در میانه ی آب و یا شباهت ظاهری اش با هم نام خود(كوسه) می باشد . این ماهیان به خانواده ی پنگاسیده ها (PANGASSIDAE) تعلق دارند . این خانواده شامل تعدادی ماهی است كه همگی بومی جنوب شرقی آسیا بوده و حداقل تا 45 سانتیمتر رشد می كنند . به جهت اندازه ی بزرگ و زندگی جمعی آنها اغلب شكار شده و به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرند . پنگوسی می تواند به وزنی بالغ بر 15 كیلوگرم برسد و بزرگی در حدود 120-100 سانتیمتر داشته باشد . سرعت رشد بسیار بالائی دارند و در عرض 4 سال به بلوغ جنسی می رسند . پنگوسی ماهی بسیار عصبانی است .این عصبانیت و هیجان اغلب هنگامی كه بصورت انفرادی نگهداری شوند تشدید می شود . برای جلوگیری از ترسیدن ماهی كه موجب آسیب به خود ماهی و همچنین به دكوراسیون آكواریم می گردد از ضربه زدن به شدت بپرهیزید . همچنین قدرت بینایی اونیز بسیار ضعیف است .دمای مناتسب برای این ماهی ۲۵-۳۰ درجه بوده و به آب سبک و یا کمی سنگین نیاز دارد.

این ماهی در عمیق ترین نقاط رودخانه ها می ماند و بدین ترتیب در فصول بارانی یافت می شود . برای رشد بهتر و همچنین شادابی ماهی سعی كنید بیشتر از 3 تا از این ماهی را داشته باشید ولی به خاطر داشته باشید كه با بزرگتر شدنشان حس انزوا طلبی و همچنین محدوده طلبی آنها در مقایسه با قبل افزایش می بابد . در اسارت اندازه ی این ماهی ها به بیش از 55 سانتیمتر نمی رسد . ماهیان شاداب و فعالی هستند ولی از بینائی ضعیفی برخوردارند كه این امر موجب زود عصبانی شدن آنها می شود .

آکواریم:برای تداعی كردن زاد گاه شان بهتر است از چند گیاه شناور نیز در آكواریوم استفاده شود . آكواریوم گیاه كاری شده ی بدون دكوراسیون مناسب ترین تانك برای نگهداری آنها می باشد . پنگوسی به فضای زیادی برای شنا كردن نیاز دارد و چنین آكواریومی علاوه بر قرار دادن چنین فضایی در اختیار ماهی ، موجب عدم احساس شلوغی توسط ماهی می شود .

توجه:ضربه زدن به شیشه ، روشن كردن ناگهانی لامپ آكواریوم و حركات ناگهانی موجب ترسیدن این ماهی می شود كه در چنین حالتی ماهی خود را به اطراف تانك می كوبد و پس از مدتی در كف تانك به پشت یا بغل دراز می كشد و یا به سطح آب و یا گوشه ای از آكواریوم پناه می برد آنها در بعضی موارد همچون ترس ، زخمی شدن ، بالا و پایین آمدن ناگهانی دمای آب و ... حالتی شبیه مردن به خود ایجاد می کنند و خود را به صورت معلق در آب رها می کنند که خیلی جای نگرانی نیست و به اصطلاح به این حرکت آنها " بازی مردن " می گویند . ( البته نباید شرایط را طوری تنظیم کرد که آنها این حرکت را از خود نشان دهند . ). پس از مدتی دوباره به حالت عادی برمی گردد و شروع به شنا كردن معمولی می كند .

رفتار: پنکوسی ها ماهی های خجالتی بوده که بسیار مضطرب و فعال هستند و تقریباً همیشه گرسنه اند . پنکوسی ها خیلی سریع شنا کرده و به فضای زیادی در تانک نیاز دارند .

توجه:باید توجه داشت که چون آنها به راحتی زخمی می شوند ، نباید در تانک از وسایل نوک تیز استفاده کرد و در صورت امکان از حداقل وسایل تزئینی در تانک استفاده شود تا آنها راحت حرکت کنند

نگهداری از پنکوسی های گوشتخوار و معمولی در آکواریوم های بسیار بزرگ میسر است ، چرا که آنهابه سرعت رشد میکنند

تشخیص جنسیت: راه راه های روی بدن پنکوسی های نر بلند تر و تیز تر از ماده هاست ضمن اینکه پنکوسی های ماده بزرگتر از نرها هستند .

تکثیر: پنکوسی ها را تا به حال در آکواریوم تکثیر نکرده اند و تکثیر آنها در فضای کم آکواریوم عملاً غیر ممکن است و تنها برای استفاده ی تجاری آنها را در استخر های بزرگ تکثیر می کنند

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده