تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

سنگ ماهی آب شیرین Batrachomoeus trispinosus



سنگ ماهی آب شیرین

نام های رایج:سنگ ماهی،شیر ماهی ،وزق ماهی

نام علمیBatrachomoeus trispinosus :

خانوادهBatrachoididae:

حداکثر طول: تا ۲۲ الی ۲۸ سانتیمتر رشد میکند

دما ۲۴ : تا ۲۶ درجه سانتیگراد

پ هاش: ۷ الی ۸

شناخت و نگهداری :
سنگ ماهی یا شیر ماهی با نام علمی Batrachomoeus trispinosus متعلق به خانواده Batrachoididae از ماهیان اکواریومی محسوب شده که ماهی مورد بحث از گونه اب شیرین میباشد البته اصطلاح اب لب شور برای این ماهی مناسب تر است. این ماهی دارای رنگ امیزی قهوه ای با خالهای مشکیست که روی سرش خارهای کوچکی دیده میشوند.سر نسبتا بزرگی داشته که بیشترین حجم بدن را تشکیل میدهد بر خلاف ظاهری سفت و خشک بدنی نرم دارد ولی لمس کردن ماهی به هیچ عنوان توصیه نمیشود و تا حدودی خطرناک است. طول عمر این ماهی در اب شیرین بدون در نظر گرفتن شرایط فیزیکوشیمیایی بسیار کاهش میابد و شاید به زودی منجر به مرگ یا بیماری ماهی شود.این ماهی مانند مجسمه در اب میماند و در کف مخزن مانند تکه سنگی در گوشه ای بدون حرکت منتظر شکار میماند البته ماهی در روز تحرکی نداشته و در گوشه ای یا مخفیگاهی بدون حرکت میماند و بیشتر در شب فعالیت میکند ،این ماهی گوشتخوار از نوع زنده خوار بوده و غذا دادن در مخزن اجتمایی به این ماهی سخت است(مخصوصا اگر ماهیان همجوار با او، محاجم و گوشتخوار باشند)دلیل اصلی دشواری در غذا دهی به این ماهی این است که شیر ماهی برای شکار تلاشی نمیکند و ماهی باید به دهان او نزدیک شود و با یک حرکت که در یه چشم به هم زدن صورت میگیرد ماهی را شکار کند. برای نگهداری بهتر است پ هاش اب را روی ۷.۵ الی ۸ تنظیم کنید و در اب از نمک استفاده کنید.حجم تانک برای این ماهی را میتوان از ۱۲۰ لیتر به بالا انتخاب کرد.

تغذیه:مناسبترین غذا برای شیر ماهی غذای زنده است و نه چیز دیگر البته شیر ماهی بنده به دل و ماهی کیلکا هم عادت داشت ولی با بدبختی فراوان به او از این غذا میدادم تازه در مخزن انفرادی!!!!!! این ماهی از نظر غذا خوردن سختگیر بوده و باید از غذای زنده برای تغذیه این ماهی استفاده شود.در ضمن ماهیان همجوار با این ماهی نباید گوشتخوار باشند چون قبل از اینکه طعمه به دهان او برسد ماهیان دیگر ظعمه ها را میخورند

تعین جنسیت:اطلاعاتی در دست نیست

خلق و خو: ماهی نسبتا ارامیست ولی در نظر داشته باشید که این ماهی گوشتخوار است و ماهیانی که در دهانش جای بگیرد را طعمه تلقی میکند.پس رعایت سایز توصیه میشود

ادامه مطلب

گربه ماهی دراگون Shovelmouth Catfish


ماهی دراگون

نام عمومی:دراگون
نام علمی: Barred sorubimیاShovelmouth
اندازه: در اکواریم 50-60 سانتیمتر
تغذیه: هرنوع غذای گوشتی
خلق وخو : شب کار و شکارچی

شناخت
دراگون از تیره گربه ماهی های خوراکی به شمار می رود . این ماهی از خانواده Pimelodidae و با نام علمی Pseudoplatystoma Fasciatom مشخص شده و در کتابهای علمی با نام Barred sorubim یا Shovelmouth Catfish مشهوراست . این ماهی به هیچ وجه برای آکواریوم مناسب نیست به این علت که بسیار مهاجم است. یعنی خلاصه مطلب اینکه هر ماهی ای را که در دهانش جا بگیرد خواهد خورد و تنها میشود آنها را با سیکلید ها وماهیهای بزرگ نگهداری کرد .

این ماهی بومی نواحی شمالی آمریکای جنوبی و منطقه آمازون است اندازه آن گاه تا ۱ متر هم می رسد و رشد سریعی دارد . شکل ظاهری ماهی بصورت کشیده و پهن است با پوزه ای پهن به شکل پارو و ۳ جفت سبیل دراز که یک جفت انها روی آرواره بالایی و 2 جفت دیگر در آرواره پایینی قرار گرفته است .

نمونه های کوچک این ماهی در بازار به فروش میرسد و خیلی از آکواریومیست ها بخاطر زیبایی ان که بدنی شبیه به پوست پلنگ با سبیل های دراز و باریک و پوزه ای پهن و کشیده شبیه اردک دارد , خریداری میشود ولی بعد از مدتی نگهداری این ماهی برای آنها مقدور نمیباشد !(این ماهی به سرعت رشد کرده و سایز قابل توجه ای پیدا خواهد کرد،این ماهی ممکن است ماهیان دیگر را شکار کند.مطمئن باشید به ماهی ای که در دهانش جای بگیرد رحم نخواهد کرد)

توجه:برای نگهداری این ماهی آکواریومی به گنجایش بیش از 400 لیتر نیازاست . بهتره کف آکواریوم از ماسه های ریز پوشیده شده باشد چون این ماهی سنگهای درشت را به دهان میبرد و با شدت به شیشه پرتاب کرده و باعث شسکتن شیشه خواهد شد. همینطور باید بخاری را پنهان کرد چون امکان دارد با ضربه زدن به بخاری , باعث شکستنش گردد . نکته مهم برای این ماهی این است که به آکواریومی ساده با نور ضعیف و همچنین دکور ساده ای از شاخه ها و یا ریشه درختان احتیاج دارد تا در طول روز استراحت کند .

تغذیه
معمولاً ازهر نوع غذای زنده و گوشتی تغذیه میشود.میتوان از ماهی کیلکا برای تغذیه ماهی دراگون استفاده کرد.

ادامه مطلب

شناخت و نگهداری ماهی پنکوسی


ماهی پنکوسی
شناخت و نگهداری ماهی پنکوسی

ماهیان پنکوسی از انواع ماهیان زینتی و زیبای اب شیرین محسوب شده که نگهداری از انها چهره خاصی به اکواریوم میدهد. برای نگهداری انواع بزرگ مانند پنکوسی باله بلند یا شکارچی و پنکوسی معمولی حتما باید از اکواریوم های بزرگ و مستحکم استفاده کنید.

مشخصات

نام : پنکوسی باله بلند و معمولی

خانواده Pangasiidae

زیستگاه اصلی : تایلند

خصوصیات فیزیکوشیمایی : دما = 22-26 درجه سانتیگراد – PH= 6.5-7.5

سطح شنا : پایین آب

تغذیه : بیش تر غذاها از جمله دل و جگر گاو و گوسفند ، کرم خونی ، لوفاک و ... را می خورد .

طول عمر 10 سال

رنگ ها : مشکی ، آبی تیره ، نقره ای و سفید

سازگاری : پنکوسی باله بلند ( گوشتخوار ) ماهی های کوچک را می خورد ، ولی پنکوسی باله کوتاه (معمولی ) با بیش تر گیاهخواران سازگار است .

توجه : پنکوسی باله بلند دارای باله ی پشتی نوک تیز و رنگ تیره بوده در صورتی که باله ی پشتی در پنکوسی باله کوتاه حالتی شبیه قوس دارد و رنگ آن ها روش تر است .

توضیحات :این گونه از ماهیان بزرگ در كشورهای جنوب شرقی آسیا همچون تایلند ، مالزی و ویتنام یافت می شوند .كوسه ی ملون یا پنگوسی نامی است كه به این ماهی اطلاق می شود و علتش هم به خاطر نحوه ی شنا كردن آن در میانه ی آب و یا شباهت ظاهری اش با هم نام خود(كوسه) می باشد . این ماهیان به خانواده ی پنگاسیده ها (PANGASSIDAE) تعلق دارند . این خانواده شامل تعدادی ماهی است كه همگی بومی جنوب شرقی آسیا بوده و حداقل تا 45 سانتیمتر رشد می كنند . به جهت اندازه ی بزرگ و زندگی جمعی آنها اغلب شكار شده و به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرند . پنگوسی می تواند به وزنی بالغ بر 15 كیلوگرم برسد و بزرگی در حدود 120-100 سانتیمتر داشته باشد . سرعت رشد بسیار بالائی دارند و در عرض 4 سال به بلوغ جنسی می رسند . پنگوسی ماهی بسیار عصبانی است .این عصبانیت و هیجان اغلب هنگامی كه بصورت انفرادی نگهداری شوند تشدید می شود . برای جلوگیری از ترسیدن ماهی كه موجب آسیب به خود ماهی و همچنین به دكوراسیون آكواریم می گردد از ضربه زدن به شدت بپرهیزید . همچنین قدرت بینایی اونیز بسیار ضعیف است .دمای مناتسب برای این ماهی ۲۵-۳۰ درجه بوده و به آب سبک و یا کمی سنگین نیاز دارد.

این ماهی در عمیق ترین نقاط رودخانه ها می ماند و بدین ترتیب در فصول بارانی یافت می شود . برای رشد بهتر و همچنین شادابی ماهی سعی كنید بیشتر از 3 تا از این ماهی را داشته باشید ولی به خاطر داشته باشید كه با بزرگتر شدنشان حس انزوا طلبی و همچنین محدوده طلبی آنها در مقایسه با قبل افزایش می بابد . در اسارت اندازه ی این ماهی ها به بیش از 55 سانتیمتر نمی رسد . ماهیان شاداب و فعالی هستند ولی از بینائی ضعیفی برخوردارند كه این امر موجب زود عصبانی شدن آنها می شود .

آکواریم:برای تداعی كردن زاد گاه شان بهتر است از چند گیاه شناور نیز در آكواریوم استفاده شود . آكواریوم گیاه كاری شده ی بدون دكوراسیون مناسب ترین تانك برای نگهداری آنها می باشد . پنگوسی به فضای زیادی برای شنا كردن نیاز دارد و چنین آكواریومی علاوه بر قرار دادن چنین فضایی در اختیار ماهی ، موجب عدم احساس شلوغی توسط ماهی می شود .

توجه:ضربه زدن به شیشه ، روشن كردن ناگهانی لامپ آكواریوم و حركات ناگهانی موجب ترسیدن این ماهی می شود كه در چنین حالتی ماهی خود را به اطراف تانك می كوبد و پس از مدتی در كف تانك به پشت یا بغل دراز می كشد و یا به سطح آب و یا گوشه ای از آكواریوم پناه می برد آنها در بعضی موارد همچون ترس ، زخمی شدن ، بالا و پایین آمدن ناگهانی دمای آب و ... حالتی شبیه مردن به خود ایجاد می کنند و خود را به صورت معلق در آب رها می کنند که خیلی جای نگرانی نیست و به اصطلاح به این حرکت آنها " بازی مردن " می گویند . ( البته نباید شرایط را طوری تنظیم کرد که آنها این حرکت را از خود نشان دهند . ). پس از مدتی دوباره به حالت عادی برمی گردد و شروع به شنا كردن معمولی می كند .

رفتار: پنکوسی ها ماهی های خجالتی بوده که بسیار مضطرب و فعال هستند و تقریباً همیشه گرسنه اند . پنکوسی ها خیلی سریع شنا کرده و به فضای زیادی در تانک نیاز دارند .

توجه:باید توجه داشت که چون آنها به راحتی زخمی می شوند ، نباید در تانک از وسایل نوک تیز استفاده کرد و در صورت امکان از حداقل وسایل تزئینی در تانک استفاده شود تا آنها راحت حرکت کنند

نگهداری از پنکوسی های گوشتخوار و معمولی در آکواریوم های بسیار بزرگ میسر است ، چرا که آنهابه سرعت رشد میکنند

تشخیص جنسیت: راه راه های روی بدن پنکوسی های نر بلند تر و تیز تر از ماده هاست ضمن اینکه پنکوسی های ماده بزرگتر از نرها هستند .

تکثیر: پنکوسی ها را تا به حال در آکواریوم تکثیر نکرده اند و تکثیر آنها در فضای کم آکواریوم عملاً غیر ممکن است و تنها برای استفاده ی تجاری آنها را در استخر های بزرگ تکثیر می کنند

ادامه مطلب

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده