تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

سیکلید کدنگو (بورلی)


سیکلید کدنگو(بورلی)
این سیکلید زیبا بومی دریاچه مالاوی در آفریقا واز خانواده بزرگ سیکلیده ها میباشد.دارای نام رایج سیکلید کدنگو یا بورلی است.نامهای علمی این ماهی عبارتند از:
Haplochromis borleyi, Cyrtocara borley,Copadichromis borleyi
ماهی صلح طلبی بوده و فقط در دوران تولید مثل پرخاشگر میشود.در آکواریوم تا 14 سانتیمتر در ماده ها و17 سانتینتر در نرها رشد میکند.تا 12 سال عمر دارد.همه چیز خوار است.به تانکی با حجم حداقل 300 لیتر نیاز دارد.دمای مطلوب برای رشد و نگهداری سیکلید بورلی بین 23 تا 28 درجه سانتیگراد است.مقدار اسیدیته آب باید در حدود7/7 تا 8/6 و مقدار سختی آب در حدود 6 تا 20 تنظیم گردد.این ماهی در همه جای مخزن فعالیت میکند.
نرهای بالغ ، صورت و باله های آبی و بدن نارنجی دارند . ماده ها و ماهيهای جوان به رنگ خاكستری با باله های زرد هستند . نرها درشت تر وپوست پررنگتری دارند در حالی که ماده کوچکتر و بی رنگتر از نرها می باشد .
نوع توليد مثل انها دهان پروری است به این صورت که ماده ها به صورت دهان پروری از تخمها محافظت ميكنند. بهتر است به صورت گروه های کوچک نگهداری شوند ، يك نر با 4 ماده به همراه بستر سنگ چین نیازمی باشد.این ماهی دارای دو رنگ قرمز و زرد میباشد.
ادامه مطلب

سیکلید اوراتوس

آ
سیکلید اوراتوس
این سیکلید از جمله سیکلید های پرخاشگر و فوق العاده قلمروطلب نسبت به ساير سیکلید های آفریقایی میباشد به گونه ای که از پس ماهی های که چندین برابر خودش هستند به راحتی برمی آيد.اما مشخصات سیکلید اوراتوس:
نام علمی : Melanochromis auratus
سیکلید اوراتوس از خانواده بزرگ سیکلیده ها و بومی دریاچه مالاوی در آفریقا ست.بسیار مهاجم ولی زیباست.تا 12 سانتیمتر رشد میکند.ار نظر عادت غذایی ، همه چیز خوار است.برای نگهداری اوراتوس به مخزنی با گنجایش حداقل 140 لیتر آب نیاز دارید.دمای مطلوب برای زیست ماهی اوراتوس 22 تا 28 درجه سانتیگراد است.میزان اسیدیته آب باید بین 7 تا 9 ومیزان سختی آب بین 10 تا 15تنظیم شود.معمولاً در تمامی مناطق آکواریوم فعالیت میکند.در صورت نگهداری صحیح تا 9 سال عمر خواهد کرد.تشخیص جنسیت این ماهی به این صورت است که نرها بزرگتر بوده و رنگ تيره بيشتری دارند و بر روی باله مخرجی لكه های زرد تخم نشانی دارند .توجه کنید که ماهی ماده اوراتوس بر عکس سایر ماهی های هم رده خود ، از جنس نر زیباتر است.
از نظر تولید مثل شبیه به سایر سیکلیدهای دریاچه مالاوی و به صورت دهان پروری میباشد.
ادامه مطلب

گیاه « والیسنریا(گندمی)» Vallisneria


گیاه « والیسنریا(گندمیVallisneria :

جزو یکی از گیاهان زیبای آکواریومیست که در شرایط مناسب مثل آبی با جریان ملایم و نور زیاد سریع رشد میکند. برگهای آن باریک و نواری شکل هستند و گاه پیچ خورده .تا سطح آب رشد میکنند . سریع تکثیر شده و پاجوش هایی که از گیاه خارج میشود در مدت کوتاهی میتواند آکواریوم رو بپوشواند . این گیاه در آب سرد بهتر رشد میکند و در فصل پاییز رنگ برگها کمی متمایل به قرمزمیشود ! نوع دیگه ای هم از این گیاه هست که برگهایش پیچ خورده نیست و کاملاً صاف و نواری شکل است و رشد سریعتری دارد و بصورت انبوه رشد میکند . این گیاه گونه های زیادی داشته وطول وپهنای برگها در انواع مختلف آن متفاوت است . اما شرایط رشد همه آنها یکسان ونگهداری از آنها آسان است .

نگهداری : بسیار آسان

نوع آب : نیمه سنگین

درجه حرارت : 30-10 درجه سانتیگراد

نور : روشن

تکثیر:آسان،از طریق پاجوش های گیاه مادر

خواص دیگر : مناسب برای عقب و طرفین آکواریوم , روئیدن شاخه های متعدد

ادامه مطلب

ماهی کاراسين بادبان باله


ماهی کاراسين بادبان باله Crenuchus spilurus

اندازه اين ماهی که بومی آمازون است ، در نرها تا 10 سانتيمتر و درماده ها تا 5/7 سانتيمتر ميرسد .رنگ آميزی و شکل ظاهری آن از نوزادی تا بلوغ تغييرات زيادی مينمايد .ماهی نر در دومين و سومين سال از عمر خود موقعی که طول آن به 6 سانتيمتر ميرسد دارای باله های پشتي و مخرجی کوچکی است .ولی يکباره اين باله ها رشدونمو زيادی کرده و قيافه بسيار جالبی به ماهی ميدهند ، بطوريکه به هیچ وجه قابل مقايسه با شکل قبلی نيست .در زير باله دمی و روی ساقه دمی خال سياه بلندی بوجود می آيد.توليد مثل آنها نسبتاً مشکل و تا حدودی شبيه ساير اعضای کاراسينها ميباشد .در حرارت 24 درجه سانتيگراد به بهترين وجه برای مدت طولانی زندگی ميکند.



ادامه مطلب

بارب آلبالویی (cherry Barb)


بارب آلبالویی

اندازه اين ماهی که بومی سيلان است تا 5 سانتيمتر ميرسد .در آکوآريوم خجول بوده و همواره خود را در قسمتهای تاريک آن پنهان ميکند .نرها دارای رنگ قرمز آلبالویی درخشان ميباشند .تخم ريزی در حرارت 25 تا 26 درجه سانتيگراد انجام ميشود و در هربار تخمريزی تا 250 بچه ماهی توليد ميشود .در حرارت 25 درجه معمولاً لاروها پس از 24 ساعت از تخم خارج ميشوند .مولدين را بايد پس از تخم ريزی از آکوآريوم خارج نمود و گرنه تخم نوزادهای خود را خواهند خورد.



ادامه مطلب

بارب سبز (نیم خط)


بارب سبز (نیم خط)

اندازه اين ماهی حدود 7 سانتيمتر است .در آکوآريوم پر گياه و در نور مستقيم خورشيد بخوبی رشد ونمو ميکند .تغييرات اکسيژن و درجه حرارت اثر چندانی بر روی آن نداشته و در زمستانها می تواند حرارت کم را تحمل نمايد .درجه حرارت مناسب برای تخم ريزی آن 22 تا 24 درجه سانتيگراد است .در هنگام جفت خوردن، قبل از تخم ريزی ، ماهی نر در حاليکه سر خود را پايين می آورد ، در جلوی ماهی ماده ايستاده و شروع به نوعی رقص می نمايد .سپس با سرعت بسيار زياد ماهی ماده را بطرف گياهان داخل آکوآريوم راهنمایی ميکند .تخم ريزی مشابه ساير ماهيهای اين جنس انجام ميشود

ادامه مطلب

بارب ببری (تایگر)


بارب ببری

اندازه اين ماهی که بومی سوماترا است تا 7 سانتيمتر ميرسد .ماهی بسيارفعالی است و از معروفترين ماهيهای تزیینی ميباشد .آرواره بالایی ماهی نر و قسمت عمده ای از سر تا نزديک چشم آن قرمز پررنگ است .متأسفانه گاهی اين ماهی متجاوز بوده و باله ساير ماهيها را گاز مي گيرد .همچنين مقاومت آن نسبت به برخی بيماريها(از جمله آب آوردن شکم) کم بوده و اکثراً در سنين کم مي میرند. برای نگهداری آنها درجه حرارت نسبتاً بالا حدود 26 تا 27 درجه سانتيگراد لازم است .درجه حرارت مناسب برای تخم ريزی آنها 24 تا 27 درجه سانتيگراد است.ماهيهای نروماده ابتدا منطقه خوبی را انتخاب کرده و در آنجا می مانند ولی معمولاً موقع تخم ريزی اين محل را ترک کرده و نروماده با هم به نزديکی سطح آب رفته و به آهستگی به پايين آمده و در بالای گياهان داخل آکواریوم تخم ریزی می نمایند.

ادامه مطلب

بارب حلبی ( Tinfoil Barb )


بارب حلبی

اندازه اين ماهی که بزرگترين نوع آکوآريومی انواع باربها میباشد تا 35 سانتيمتر ميرسد .باله های آن بسيار زيبا و دارای رنگهای نارنجی ، زرد ، سياه و سبز است و ماهی زيبایی بخصوص برای آکوآريومهای عمومی ميباشد .تعيين جنسیت آنها بخوبی عملی نيست .اين ماهی کف صاف آکوآريوم را برای تخم ریزی ترجِيح ميدهد .تقريباً هر نوع غذایی را می خورد وتکثیرآن در آکوآريوم چندان مشکل نيست..



ادامه مطلب

ماهی های سبيلکدار


ماهی های سبيلکدار

این ماهيها بومی چين بوده ولی در هندوستان ، سيلان ، آسيای جنوب شرقی و آفريقا نيز مشاهده ميگردند .گونه های اين دو جنس شباهت زيادی بهم دارند و برخی از ماهی شناسان همه را جزء يک جنس می دانند .اندازه آنها تا 35 سانتيمتر ميرسد .اين ماهيها به علت زيبایی خاصی که دارند مدتی است که مورد توجه علاقه مندان به نگهداری ماهيهای تزیینی قرار گرفته و از محلهای بومی خود به ممالک مختلف برده شده اند. عليرغم نام آنها ، برخی از افراد اين جنس فاقد سبيلک حسی بوده و برخی فقط يک جفت از آن را دارند.

وامّا مشخصات ماهی نر و ماده این خانواده از ماهیان زینتی به شرح زیر است:

حتی در خارج از فصل تخم ريزی ، ماده ها از نرها چاق تر ميباشند .ماهی نر مخصوصاَ در فصل تخم ريزی دارای علامتهای سياه رنگی بر روی باله پشتی ميباشند که خود يکی از اختصاصات اين ماهيها به حساب می آيد .تکثير آنها تا حدودی شبيه به ماهی طلایی است .تخم ريزی بر روی گياهان انجام ميشود و ماهی نر بلافاصله پس از خروج هر سری از تخمها ، آنها را بارور ميکند .تخمها چسبنده بوده و به اولين چيزی که تماس حاصل کنند، می چسبند .

در حرارت 20 تا 24 درجه سانتيگراد تخمها پس از 24 تا 30 ساعت تبديل به نوزاد ميگردند.انواع مختلفی از اين جنس ماهیها در آکوآريومها نگهداری ميشوند از جمله ماهیان معروف به بارب ها، که درپستهای بعدی به معرقی مهمترین آنها می پردازیم

ادامه مطلب

انتخاب ماسه برای کف آکواریوم

هر آکواریومی نیاز به یک بستر برای تصفیه آب دارد . در کف برکه ها و دریاچه ها همیشه یک بستر شنی و سنگی وجود دارد و در روی آن هم لایه ای از خاک . در آکواریوم هم برای ایجاد یک اکوسیستم مناسب و ایجاد باکتری های فعال و مفید آب و همچنین لایه ای برای تصفیه آب و گردش آب در لایه های زیرین آکواریوم و فیلتر کردن مواد معلق در آب که بسیار حیاتی هم هست , از ماسه یا ریگ یا شن درشت استفاده میکنند که باز هم بسته به نوع ماهی هایی دارد که انتخاب میکنیم .
بطور معمول از شن های ریز رودخانه ای تیره رنگ که اندازه آنها از 5 میلیمتر درشت تر نباشد استفاده میشود! مزیت این شنها این است که لبه های تیزی ندارند و گرد و صیقلی هستند و در ضمن به ماهی های کف خوار آسیب وارد نمیکنند . خیلی از ماهی ها عادت دارند بعد از خوردن غذا , به کف آکواریوم بروند و ماسه ها رو ببلعندو مواد غذایی آنهارا جدا کنند مثل ماهی طلایی و یا گربه ماهی ها . اگر ماسه ها درشت باشد و یا تیز باشد باعث آسیب به ماهی میگردد و یا بعضی از انواع گربه ماهی ها که دارای سبیل های کوچکی هستند , این سختی شن ها باعث صدمه دیدن سبیل های آنها میشود که نقش مهمی در تغذیه و پیدا کردن طعمه برای ماهی ایفا میکنند . در ضمن شنهای درشت باعث میشود قطعات باقی مانده غذا لای آنها رفته و توسط ماهی ها خورده نشوند و در نتیجه باعث تغییر درتعادل آب شودو موجب فساد آب گردد! پس در هر آکواریومی با هر اندازه ای , باید به ضخامت حداقل 5 و حداکثر 8 سانتیمتر در کف آن ماسه ریخته شده باشد ! برای عمیقتر جلوه دادن آکواریوم حتا میتوانید قسمت دیواره عقب آکواریوم را بصورت شیبدار و به ضخامت 7 تا 8 سانتیمتر از ماسه بپوشونید و با این نوع پوشش آکواریوم عمیقتر جلوه میکند . در هنگام خرید ماسه , وقتی طول و عرض آکواریوم را به فروشنده بگویید , به شما خواهد کفت که چند کیلو ماسه احتیاج دارید . شما همیشه 2 تا 3 کیلو از مقداری که فروشنده توصیه میکند بیشتر بخرید . چون هم موقع شستن ماسه ها مقداری از آنها هدر میروند و هم وقتی که آکواریوم را آب می کنید ماسه ها در هم فرو میروند و عمق آن کمتر میشود . کمی بیشتر شدن ماسه ها زیبایی آکواریوم را تضمین میکند و یا میتوانید برای کاشت گیاهان ازآنها استفاده کنید .
استفاده از ماسه سیاه رنگ و یا با رنگ تیره به ماسه های سفید برتری دارد ! اگر ماسه ها سفید باشند , وقتی که چراغ آکواریوم را روشن میکنید نور منعکس میشود در شن های سفید و باعث میشه رنگ ماهی ها بدنما جلوه کند . ماسه های سفید فقط برای ماهی های آب شور با تزئین مرجانی مناسب هستند ! از طرفی استفاده از ریگ یا ماسه کنار دریا , بخاطر اینکه مانع گردش مناسب آب و از کار افتادن فیلتر ها و در نتیجه گندیدن آب میشود , توصیه نمیگردد !
ماسه ها را به دو صورت میتوانید تهیه کنید ! یا ماسه های مصنوعی که این اواخر ساخته شده اند و روکش تفلون داشته و سبک هستند و به آسونی شسته میشن بخرید و یا ماسه های طبیعی رودخانه ای که هر دو نوع آنها در مغازه های آکواریوم فروشی موجود است . سعی کنید از رنگهای تیره استفاده کنید مثل خاکستری و یا قهوه ای و یا مشکی و یا مخلوطی از اینها تا هم عمق و هم زیبایی خاصی به آکواریوم شما دهند . در صورت تمایل میتوانید به ازای هر 10 کیلو ماسه تیره , یک کیلو ماسه سفید را مخلوط کنید .
وقتی ماسه ها را خریداری کردید حتماْ باید آنرا کاملاْ شسته و ضد عفونی کنید . سخت ترین مرحله داشتن آکواریوم در واقع همین شستن ماسه هاست . روش های زیادی وجود دارد که بهترین روشها عبارتند از :
حتماًًْبرای شستن ماسه ها دستکش لاستیکی محکمی به دست کنید چون گاهی در بین ماسه ها قطعات شیشه و یا فلز و یا سنگ های تیز وجود دارد و باعث آسیب رسیدن به دست شما میشود و همینطور از ماسک و اسید یا همون جوهر نمک برای شستن استفاده کنید . ابتدا تمام ماسه ها را در یک سطل یا طشت بزرگ بریزد و روی انها آب بگیرید بطوریکه فقط روی ماسه ها را آب بگیرد و بعد یک لیتر اسید داخل ماسه ها بریزید و منتظر بمانیدتایک ساعت به همین شکل بماند ! معمولاْ برای 20 کیلو ماسه یک لیتر اسید کافیست. خوبی استفاده از اسید این است که باعث از بین رفتن جرم کلسیم ماسه ها میشود و ماسه های آهکی و گچی رو حل کرده و در ضمن گاز ماسه ها را هم خارج میکند و انها را ضد عفونی و فوق العاده تمیز میکند.
توجه !! دقت کنید حتماْ از ماسک و دستکش لاستیکی استفاده کنید چون ریختن اسید روی ماسه ها باعث ایجاد گاز خفه کننده ای میشود و در محیط بسته هرگز این کار را انجام ندهید !
بعد از یکساعت به سراغ ماسه ها بروید و یک سطل کوچک به گنجایش 2 تا 4 لیتر انتخاب کنید و قسمتی از ماسه ها را توی سطل بریزید و با شلنگ آب شروع به شستن شنها کنید و مدام آبکشی کنید و آب سطل را خالی کنید و آنقدر این کار را انجام بدهید تا آب داخل سطل صاف و زلال گردد و از ذرات خارجی پاک ! حالا ماسه های شسته را توی یک سطل یا طشت تمیز خالی کنید و بروید سراغ شستن باقی ماسه ها !
توجه !! هرگز از ماسه های مرمرین و یا با منشاء آهکی و معدنی و یا آهن دار استفاده نکنید چون باعث قلیایی شدن و سنگینی آب و بهم خوردن pH آب و مرگ ماهی ها میشود !!!!
ادامه مطلب

حلزون قرمز رامشورن ( Ramshorn )يا Planorbis corneus


حلزون قرمز رامشورن ( Ramshorn )يا Planorbis corneus
رنگ اين حلزون قرمز است و نمونه هايي که داراي رنگ قرمز روشن و صدف سالم بدون شکستگی يا پريدگی هستند مرغوبترين آنهابحساب مي آيند و تکثير و پرورش آنها آسان و عملي بوده و برای به دست آوردن نمونه های بهتر بايد غذای مناسب و فضای کافی در اختيار آنها قرار گيرد .آب در اين حالت بايد کمي قليايي باشد .حلزونها بسيار پرخور هستند ، لذا در تکثير و پرورش آنها بايد غذای زياد در اختيارشان قرار داد .بهترين و مناسبترين غذا برای آنها مخلوطی از اسفناج و کاهو و چاودار پخته با کمي پودر ميگو مي باشد .از طرف ديگر اگر غذای زياد در داخل آکوآريوم محتوی حلزون ها قرار گيرد ، آب عملاْ کثيف شده و ذرات غذايي معلق در آن باعث خراشيده شدن صدف حلزونها ميشود .بنابراين در پرورش آنها همواره بايد کف آکوآريوم تميز نگه داشته شود.برای تميز کردن آکوآريوم مي توان از دافني ها استفاده کرد .
حلزون قرمز دارای تخمهای مسطح و کهربايي رنگي است که در اوايل بهار به صورت توده روي شاخ و برگ گياهان و گاهی بر روي شيشه آکوآريوم ريخته ميشوند .بسته به درجه حرارت ، تخم آنها پس از 10 تا 40 روز تبديل به نوزاد ميشود .در شرايط خوب، حلزونها پس از 6 ماه قابل عرضه به بازار خواهند بود .همه انواع ماهي ها علاقه زيادي به خوردن نوزاد حلزونها دارند .بنابراين در محافظت آنها بايد دقت به عمل آِيد .
اگر نمونه های تيره رنگ آن با انواع قرمز رنگ آميزش نمايند ، نمونه هاي حاصله از آنها در نسلهای متوالي از بين خواهند رفت .بنابراين هنگام تکثير آنها بايد دقت شود که انواع قرمز رنگ فقط بايکدیگر آميزش داشته باشند تا نسل های سالم از آنها به وجود آيد .بهترين محل برای تکثير آنها استخرهاي باز است که داراي انواع لاله آبي باشند .در اين شرايط حلزون ها تخم خود را از زير برگ لاله های آبي ميرِيزند.

ادامه مطلب

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده