تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

شناخت و نگهداری ماهی تیر انداز Archer fish

شناخت و نگهداری ماهی تیر انداز (آب پاش )



نام علمیToxotes jaculatrix:

نام انگلیسی Archer fish:

نام فارسی : ماهی تیرانداز

اندازه : حداکثر طول استاندارد ۲۰ سانتیمتر می باشد.

شرایط اب:این ماهی در اب لب شور زندگی میکند اما میتواند با اب شیرین هم سازگاری پیدا کند

پ هاش: 7.5 الی 8.5

دما: 25 تا 28

شناخت:ماهی تیرانداز با نام علمی (Toxotes jaculatrix) و نام انگلیسی (Archer fish ) از خانواده (Toxotidae ) بوده و دارای 6 گونه در جهان میباشد. آنها در آبهای لب شور سواحل آسیای جنوبی جزایربین هند و اندونزی فیلیپین وقسمتهایی از استرالیا یافت می شوند و به دلیل برخی جذابیتها كه بدان اشاره خواهد شد مورد توجه بسیاری از آكواریوم داران جهان قرار گرفته همین امر موجب گسترش تقاضا برای این ماهی در كشورهای مختلف گردیده و در كشور ما نیز آكواریوم داران اخیرا اقدام به نگهداری از این ماهی استثنایی نموده اند.

ماهی تیرانداز میتواند طعمه خود را که در خارج از آب است به راحتی شکار کند. برای این منظورِ، ماهی تیر انداز در زیر سطح آب در کمین حشره ای میماند که روی برگ یا چیز دیگری در بالای آن قرار میگیرد. ماهی بلافاصله با تصحیح شکست نور هدف گیری میکند و منتظر پرواز آن میماند. پس از آن قطرات آب را به گونه ای زیبا به طرف آن پرتاب میکند.

حشره پس از برخورد با آب به طور مستقیم راهی دهان ماهی میگردد. ماهی تیرانداز قادر است آبی را که در دهان خود نگه داشته است، با بستن سریع سرپوشهای آبششی به خارج پرتاب نماید. نشانه گیری آن همیشه سریع و با دقت صورت میگیرد ولی در مواردی هم که تیر آن به خطا رود با تکرار تیراندازی شانس فرار را از طعمه میگیرد و در نهایت آن را به چنگ می آورد. گاهی هم ممکن است رگباری از ۵ تا ۶ گلوله آبی شلیک گردد.

اندازه ماهی تیرانداز معمولا 25 سانتی متر و معمولا كوچكتر از آن بوده اما توانایی رشد كردن در حدود 40 سانتی متر را هم دارا هستند.

چشمان درشت و تیزبین این ماهی آن را به شكارچی ماهری مبدل ساخته وجود نقاط سیاه – سفید و زرد رنگ كه بطور پراكنده ای در سطح بدنشان میباشد آنها را در مقابل برخی دشمنان طبیعی استتار میكند.

ماهی های تیرانداز می توانند به طور پی در پی و با سرعت زیاد آب را به سمت هدف مورد نظر پرتاب كنند. توانایی آنها در پرتاب آب قابل توجه بوده به نحوی كه قادرند آب را تا ارتفاع 3- 2 متری از سطح آب به بالا پرتاب نمایند. هر چه سایز ماهی ها كوچك تر میشود قدرت آنها در پرتاب كاهش میابد. ماهی هایی كه اندازه ای در حدود 25سانتیمتر دارند تا 1.5متر و آنهایی كه ابعادی در حدود 2 تا 3 سانتیمتر دارند 20- 10 سانتیمتر آب را پرتاب میكنند البته ماهی های تیرانداز توانایی جهش از داخل آب برای ربودن حشرات را دارند و گاها این عمل مشاهده می شود.

از آنجایی كه ماهی تیرانداز مورد توجه بسیاری از آكواریوم داران می باشد و به طور كلی آگاهی داشتن از نحوه زیست و احتیاجات حیاتی هر موجودی برای پرورش آن ضروری است

سازگاری با اب شیرین:همانطور كه در ابتدا اشاره شد ماهی تیرانداز در آبهای لب شور زندگی میكند انها قابلیت سازگاری با آب شیرین را هم داشته و میتوان با رقیق كردن تدریجی آب امكان زیست نمودن شان را در آكواریوم های آب شیرین فراهم كرد.

نگهداری: معمولا برای نگهداری این ماهی از آكواریومهایی استفاده میگردد كه علاوه بر داشتن دكوراسیونی زیبا و نزدیك به محیط طبیعی زندگی آنها ( استفاده از گیاهان مردابی و شاخ و برگ گیاهان كه قسمتهایی از آنها از آب خارج شده اند) امكان رها سازی برخی حشرات بالدار زنده ( مانند مگس پشه و ...) در فضای بسته آن میسر گردد تا بتوان ازنزدیك لحظه های جذاب شكارشدن حشرات توسط ماهی تیرانداز را مشاهده كرد.

چنانچه تمایل دارید كه ماهی تیرانداز را با سایر ماهیها نگهداری كنید میتوانید از چند ماهی اسكات و آنجل مونو كه دراندازه های یكسانی باشند استفاده نمایید.

درجه حرارت مورد نیاز برای این ماهی ها 25-28 درجه سانتیگراد بوده و آبی با pH بین 8.0 تا 7.6 و سختی 15 درجه بسیار مناسب میباشد .

بلوغ:ماهی تیرانداز در سن یك تا دو سالگی به بلوغ رسیده و قادرند( 20,000تا 150,000) عدد تخم بگذارند اما تخمریزی آنها معمولا در آكواریوم انجام نمیگیرد.

تغذیه:درتغذیه ماهی تیرانداز در آكواریوم علاوه بر حشرات و سایر موجودات ریز آبزی استفاده ازغذاهای مصنوعی و فریز شده نیز امكان پذیر است. حتی این ماهی را متوان به غذاهای گوشتی انند دل گاو و گوسفند هم عادت داد
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده