تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

تتراي كاردينال Cardinal Tetra

تتراي كاردينال ( اصلي ) – Cardinal Tetra

دارای نام علمي Paracheirodon axelrodi بوده .حداکثر رشد این ماهی ۲ اینچ (۵ سانت)در داخل آکواریوم است.
کیفیت آب مخزن تترای کاردینال باید بین ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد و اسیدیته آب(پ هاش) در حدود۴ تا ۶ یعنی اسیدی باشد.
تتراي كاردينال مرتبط با تتراي نئون است كه ماهي بسيار جمعي و گروهي به شمار مي رود . تتراي كاردينال حساس به آب نامرغوب و كم كيفيت بوده و به طور كلي نگهداري آن براي تازه كارها توصيه نمي شود .
تتراي كاردينال وحشي در بالاي رودخانه اورينوكو ( Orinoco ) و نگارو (Negro ) ، در كلمبيا ، برزيل و ونزوئلا در جنوب آمريكا زندگي مي كند . آنها بيش تر زمان خود را در لايه ي مياني آب سپري مي كنند .

اغلب تتراي كاردينال با تتراي نئون اشتباه گرفته مي شود و بعضي مردم ترجيح مي دهند تتراي كاردينال را تتراي نئون قرمز بنامند ، هر چند كه آنها دو گونه ي متفاوتند و تشخيص آنها از هم سخت نيست . تنها بايد بدانيد براي خريد كدام يك رفته ايد


هر دو تتراي نئون و كاردينال قوس خطي آبي رنگي دارند كه بدن آنها را دو قسمت مي كند ، زير اين خط يك راه راه قرمز پهلويي مي بينيد كه اگر به تتراي نئون توجه كنيد راه راه هاي بدن آن نيمه ي راه خيلي نا منظم تمام شده است در صورتي كه در تتراي كاردينال راه راه ها خيلي بيش تر ادامه دارد .
نام تتراي كاردينال واقعاً از اين رنگ قرمز كه در سراسر بدن تتراي كاردينال توسعه يافته است ناشي مي شود ، چون شباهت زيادي به لباسي دارد كه تمام بدنش را پوشانده است .


آماده سازی آکواریوم تترای کاردینال

زمان آماده سازي تانك براي تتراي كاردينال اغلب قرار دادن تعداد زيادي گياه در آكواريوم ايده ي خوبيست البته ناحيه ي آزادي براي شناي آنها توصيه شده است .
آنها بايد در گروه هاي حداقل 5 تايي نگهداري شوند كه گروه آنها هرچه بيش تر باشد بهتر است و اگر جاي كافي در آكواريوم داريد ، مي توانيد 10 تتراي كاردينال و يا تتراهاي بيش تري را با هم نگهداريد .

نگهداري از تعداد كمي تتراي كاردينال در آكواريوم سبب استرس و خجالتي شدن آنها مي شود . آنها پرخاشگر نبوده و معمولاً در آكواريوم هاي جمعي با گونه هاي ماهي صلح جو و هم اندازه ي خود نگهداري مي شوند . در صورتي كه ساير ماهيان شما بالا و پايين آكواريوم را اشغال كرده اند نگهداري تتراي كاردينال بهترين انتخاب است كه مي تواند ميانه ي آكواريوم شما را پوشش دهد .

حداقل اندازه آكواريوم براي آنها 24 اينچ ( 60 سانتي متر ) است .
چون تتراهاي كاردينال بيش تر از تتراهاي نئون به كيفيت آب حساسند بهتر است آنها را در تانك بزرگتري نگهداري كنيد چرا كه ثابت نگه داشتن و افزايش كيفيت آب در آكواريوم بزرگتر آسان تر از آكواريوم كوچكتر است . ( مخصوصاً براي تازه كارها )
در صورتي كه شما يك آكواريوميست حرفه اي هستيد و نحوه ي كنترل شرايط آب را مي دانيد ، مي توانيد آنها را در تانك كمتر از 5 گالن ( 20 ليتر ) هم نگهداري كنيد .

چگونه از این ماهی نگهداري شود:

تتراي كاردينال به نيترات خيلي حساس بوده و بايد ميزان نيترات و آمونياك آب پايين باشد . عوض كردن مكرر مقداري از آب مي تواند غذاهاي خورده نشده كه سبب افزايش آمونياك مي شود را از تانك خارج كرده و سبب پايين ماندن ميزان آمونياك آب شود .
نگهداري تتراي كاردينال معمولاً براي تازه كارها توصيه نمي شود .
در مورد شيمي آب شما بايد شرايط آب را شبيه به آب ريو اورينوكو و ريو نگارو تنظيم كنيد . اين رودخانه هاي جنوب آمريكا به خاطر نرم و اسيدي بودن آبشان معروفند و PH آكواريوم شما هم بايد بين 4 تا 6 درجه نگهداري شود . البته ممكن است رفته رفته بتوانيد آنها را با شرايط سخت تر و حتي آب قليايي وفق دهيد ، اما زندگي در آكواريوم آنها را به بيماري حساس تر مي كند .
دماي آب بايد 80.0 - 73.5 درجه ي فارنهايت ( 27-23 درجه سانتي گراد ) باشد كه شما مي توانيد به ندرت آنها را با دماي بالاتر وفق دهيد ، البته بايد دما كم كم افزايش يابد تا ماهي شما ضعيف نشود .

عادت غذایی ماهی تترای کاردینال
تتراي كاردينال وحشي در طبيعت خرچنگ هاي كوچك و كرم مي خورد .
آنها در آكواريوم بيش تر غذاهاي در دسترس را مي خورند و شما مي توانيد به طور مثال آنها را با پولكي هاي با كيفيت و كرم هاي كوچك تغذيه كنيد و بايد توجه داشته باشيد كه تنوع در غذاي آنها خطر سوء تغذيه را كاهش مي دهد

تكثير ماهیان تترا شبیه به هم است:
تتراهاي كاردينال با موفقيت در اسارت تكثير شده اند ، ولي تكثير آنها خيلي سخت است و بيش تر تتراهايي كه در مغازه ها فروخته مي شوند از رودخانه هاي ريونگارو و اورينوكو صيد مي شوند كه اين خود سبب در خطر قرار گرفتن نسل آنها مي شود ولي تا به حال خبري مبني بر اين موضوع ارائه نشده است .
بايد توجه داشته باشيد كه تتراي كاردينال با تتراي نئون متفاوت بوده و تتراي نئون خيلي فراوان است و نه تنها در طبيعت بكلكه در اسارت هم تكثير مي شود .

محدوده ي زندگي تتراهاي كاردينال در طبيعت بيش تر از يك سال نيست و به همين سبب خيلي زود به بلوغ رسيده و قادر به توليد مثل هستند . البته آنها در آكواريوم چندين سال عمر مي كنند .
در صورتي كه مايل به تكثير تتراي كاردينال مي باشيد بايد شرايط مناسب آب را براي آنها به وجود آورده و تغذيه ي آنها را بيش تر با غذاهاي زنده انجام دهيد . در آكواريوم تكثير هم 5 گياه برگدار قرار دهيد .
تتراي كاردينال در آب آزاد از تخم ها مراقبت نكرده و آنها را در لايه هاي پاييني رها مي كند و در آكواريوم ترجيح مي دهد روي گياهان تخم ريزي كند كه مي تواند بيش تر از 500 تخم در يكبار تخم ريزي رها كند .
تخم ها پس از 24 تا 30 ساعت هچ مي شوند و 3 تا 4 روز طول مي كشد تا كيسه ي چربي شكم بچه ها تمام شده و آنها آزادانه شنا كنند .
براي بچه تتراها بايد غذاهاي بسيار ريز تهيه كنيد ، چون دهان كوچك‌ آنها نمي تواند غذاهاي درشت را ببلعد .
بچه هاي تتراي كاردينال به كيفيت آب خيلي حساسند و اگر كيفيت آب آكواريوم شما در حد كافي نباشد ممكن است خيلي از آنها بميرند .
تهديد ديگر براي بچه ها ماهي هاي بالغ است كه چون تتراي كاردينال از بچه هايش مراقبت نمي كند ، ممكن است بچه هايش را ببلعد و به همين سبب در صورتي كه مايل به تكثير آنها بوديد بهترين گزينه انتخاب تانك جداگانه براي بچه هاي تترا مي باشد و يا جدا كردن والدين از تانك پس از تمام شدن تخم ريزي و بارور شدن تخم ها .
و در اخر این ماهی زیبا یکی از بهترین گونه های ماهیان زینتی سازگار با دیسکاس و انجل هاست.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده