تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

آکواریوم کاملی بسازید

اوّلین چیز که در آکواریوم در کف قرار می گیرد لوله های هوا وفیلترهای کف می باشد.
فیلترهای زیر شنی را در سرتاسر کف قرار می دهیم و آن ها را با بست به هم محکم می بندیم تا یک پارچه شوند. سعی کنید تمام کف آکواریومتان را فیلترکف شنی قرار دهید و دو لوله ی گردش آب و هوا را یکی در سمت راست و دیگری را در سمت چپ جای دهید.

بهتر است که شیلنگ هوای این لوله ها را هم با بست به لوله خروجی هوا وصل کنید تاآکواریوم شما رابد منظره نکند .طرز قرار دادن شیلنگ های هوا در آکواریوم اهمیت بالایی دارد چون معمولا بعد از مدتی شیلنگ ها از زیر ماسه و شن بیرون زده و منظره زشتی ایجاد میکند . بهتر است با استفاده از بست های پلاستیکی ، شیلنگ ها را به فیلتر های کفی ببندید.احتیاج نسیت زیاد محکم باشند چون از ورود هوا جلوگیری می شود.

محل سنگ های هوا را مشخص کنید.تعداد سنگ هوا را به نسبت خروجی پمپ انتخاب کنید.بعنوان مثال فرض می کنیم پمپ شما 2 خروجی دارد و ما برای آن 5 محل خروج هوا در نظر می گیریم. 2 تا برای لوله های دو طرف فیلتر کفی و 3 تا برای سنگهای هوا .
سنگهای هوا را یکروز قبل از قرار دادن در داخل آکواریوم در آب قرار داده تا منافذش باز شود وکاملا خیس شوند. بعد از قرار دادن 3 سنگ هوا، شیلنگ آنها را به صورت منظم در کف آکواریوم به کمک بست ها بسته شده تا تکان نخورند . شیلنگ ها را به یکی از گوشه های آکواریوم کشیده وبه سمت بیرون آکواریوم هدایت کنید.

ریختن شن وماسه

در این مرحله شن ها را که قبلاً به صورت اساسی با مواد شوینده شسته اید، یا در آب نمک جوشانده اید و با وسواس بسیار آب کشیده اید، به آرامی و با حوصله روی فیلترهای کفی و سنگ هوا بریزید وبا دست به صورت صاف ویکنواخت در کف آکواریوم پخش کنید.می توانید به آن حالت هم بدهید .شیب دار ویا باپستی و بلندی اما معمولا پس از مدتی ٕچون ماهی ها ماسه ها رو جابجا میکنند دوباره صاف میشود.دقت در شیب دهی ماسه ها بیشترین ضخامت ماسه مربوط به دیواره عقبی آکواریوم و کمترین ضخامت مربوط به جلوی مخزن است.حداقل ضخامت ماسه در عقب مخزن ۸ سانت و در جلوی مخزن ۵ سانت است.

پس از شیب دهی شن و ماسه در کف مخزن ٕنوبت قرار دادن قطعات سنگ و صدف و چوب و یا قطعات مصنوعی برای دکوراسیون است . سعی کنید زیاد آکواریوم را شلوغ نکنید تا هم زیباییش را از دست ندهد و هم فضای آزاد کافی برای شنا کردن ماهی وجود داشته باشد.توصیه بنده این است که تا جای ممکن از مواد طبیعی استفاده کنید و به عنوان مثال :کوزه های سفالی ، شیشه ، سنگ های رودخانه ای ، چوب ، حصیر ، مرجان و صدف از مواد طبیعی هستند که می توان از آن ها در زیبایی آکواریوم بهره جست .

نکات مهمّی در استفاده از بعضی از این مواد وجود دارد؛
۱-به عنوان مثال چوبی که استفاده می کنید را باید از دریا یا رودخانه پیدا کرده باشید چون چوب تازه در آب موادّی رها می کند که برای آبزیان مضر و خطرناک می باشد ولی چوبی که مدت ها در آب بوده و آن را پیدا کرده باشید بی ضرر است.

۲-باید چوبی را که در رودخانه و ... پیدا کردید، قبل از استفاده در آب نمک خوب بجوشانید، بعد در آب معمولی بجوشانید و نهایتاً مدّتی آن را در آب معمولی بگذارید تا مطمئن شوید عاری از باکتری و میکروب و ... است

۳- سنگ هایی که استفاده می کنید نباید آهکی و یا سیلیسی باشد، چرا که ترکیبات آن ها در آب حل شده و به مرور زمان تغییرات شیمیایی در آب پدید می آورند.

۴-صدف ها و مرجان ها (زنده) را هم فقط در آب شور می توان استفاده نمود . میتونید قبل از گذاشتن صدفها و سنگها در آکواریوم با استفاده از قلمو و کمی جوهر نمک , سطح صدف ها را شستشو دهید.در اینصورت صدف ها فوق العاده براق شده و رنگهای اصلی آنها جلوه گر میشود و جرم گرفته شده بر آنها از بین می رود

۵-نکته دیگر در چیدن فضای داخل آکواریوم شما ماهی هایی است که قرار است نگهداری کنید. هر ماهی مربوط به اقلیم خاصّی بوده و نیازمند محیط خاص خود است. ممکن است شما بخواهید ماهیهایی مثل آنجل(فرشته ماهی) را نگهداری کنید، این ماهی به آکواریومی شلوغ و پر از گیاه نیاز دارد. ماهی هایی مثل پنگوسی و سیلورها به محیطی خلوت و باز برای شنا کردن نیاز دارند. ماهی هایی مثل لوچ ها، بلک گوست(روح سیاه) و شارک ها به محیط هایی پر از سوراخ و مخفی گاه نیاز دارند

نکته ! دقت کنید نصب بخاری و نصب فیلتر داخلی که به شیشه میچسبند را نباید تا قبل از آب کردن کامل آکواریوم انجام دهید و اگر هم وصل میکنید از روشن کردن آنها خودداری کنید چون باعث ترکیدن شیشه و برق گرفتگی و یا سوختن وسیله می گردد ! در ضمن دقت کنید شیلنگ های هوا بالاتر از سطح آکواریوم قرار گیرد تا موقع پر کردن آکواریوم از آب , آب را به بیرون هدایت نکنند!

پر کردن آکواریوم از آب
آب تصفیه شده لوله کشی بهترین آبیست که میتوانید استفاده کنید . البته برای از بین بردن کلر موجود در آب شهری میتوان از جند روش معمول استفاده نمایید یا از مواد ضد کلر طبق دستور مندرج بر روی آن استفاده کنید یا آب را به مدت ۴۸ ساعا در جایی بدون حرکت قرار دهید تا تمامی کلر آن خارج شود البته این روش بدون اعمال هزینه خواهد بود.اگر در مکانهایی هستید که آب چاه در اختیار دارید یا آب شهر شما سنگین و دارای املاح زیاد است , آب را قبل از ریختن در آکواریوم باید بجوشانید تا سختی آب از بین برود و سبکتر شود و بعد به مدت 24 ساعت در محلی قرار دهید تا املاح و جرم انها رسوب کند و بعد در آکواریوم بریزید . برای اینکه تزئینات شما موقع ریختن آب به هم نریزند و ماسه ها گود نشود و گیاهان کاشته شده در ماسه کنده نشوند بهتر است با ارامش و دقت اقدام به ابگیری مخزن نمایید

نشا زدن گیاهان آکواریوم
اگر گیاهان طبیعی دارید , مثل کاشتن یک بوته گل آپارتمانی در خاک , با دست ماسه را حفر کنید و ریشه گیاه را به آرامی جمع کرده و در حفره ماسه ای قرار دهید واطراف گیاه را خوب با ماسه بپوشانید . میتوانید از قطعات درشت سنگ هم برای نگهدای پایه گیاه در ماسه بطور موقت استفاده کنید تا وقتی که گیاه رشد کرده و ریشه هایش در ماسه محکم گردد و یا از ظروف سفالی کوچک دارای سوراخ برای کاشت گیاه استفاده کنید و یا از زنبیل های توری پلاستیکی کوچک مخصوص کاشت گیاهان آکواریومی . در موقع کاشت گیاهان باید توجه کنید که گیاهان را در قسمت دیواره عقبی و ته آکواریوم و یا دیواره های کناری بکارید و قسمتهای وسط مخزن را برای شنای ماهیها باز بگذارید تا هم دید و جلوه بهتری داشته باشد و هم ماهی ها بین انبوه گیاهان محو نشوند

آب آکواریوم کمی تیره شده است
نکته ای که خیلی از آکواریومیست ها به آن دقت نداشته و اغلب باعث دلسردی آنها می گردد همین تیره شدن آکواریوم پس از آبگیری کامل است . این تاری حتی در چند روز آینده بیشتر هم خواهد شد اما دقت کنید که نکته مهم در برپایی آکواریوم همینجاست .وقتی آکواریوم را از آب پر می کنید , در واقع اقدام به ایجاد یک اکوسیستم آبی جدید والبته مصنوعی با عوامل بیولوژیک کردیده اید . اکوسیستم هم برای اینکه ایجاد و به یک چرخه تبدیل شود نیاز به فعال شدن باکتریها و زمان کافی خواهد داشت. به همین دلیل صبر و حوصله نیاز ضروری است و خرید ماهی ها باید در آخرین مرحله انجام گیرد .در حالت کلی تار بودن ابتدایی آکواریوم دلیل زنده شدن محیط آکواریوم از نظر بیولوژیکی است . باکتری ها شروع به فعالیت می نمایند و برای همین آب تار شده و حتی کمی بوی گندیدگی پیدا میکند. ولی بعد از یک هفته , بسته به بزرگی و حجم آب آکواریوم , آب تیرگی اش را از دست داده و صاف و زلال میشود! برای سریعتر برقرار شدن اکوسیستم (چرخه)میتوانید چند عدد ماهی با مقاومت بالا مانند زبرا دانیو در آکواریوم رها کنید و یا برای سرعت بخشیدن به برقراری اکوسیستم از محلول های ویژه مثل Aquasafe و EasyBalance و یا کپسول های Bactozym که حاوی باکتری ها و مواد فعال کننده باکتریها هستند استفاده نمایید. بعد از شفاف شدن آب , در واقع تازه در این مرحله است که آکواریوم به درستی نصب و راه اندازی شده و اکوسیستم زنده می گردد و از این لحظه میتوانید اقدام به رهاسازی ماهیها در مخزن نمایید

تعیین p.H اسیدیته آب :
یکی از مهمترین قسمتهایی که در موقع برپایی آکواریوم باید به آن توجه کرد میزان pH آب هست یا درجه قلیایی یا اسیدی بودن آب ! حرف P مخفف کلمه power به معنی قدرت است و حرف H مخفف کلمه هیروژن و در کل به معنای قدرت و میزان هیدروژن محلول در آب گفته میشود . طبق جدول , میزان pH از عدد یک تا 14 تعیین میشود . عدد یک به معنای اسیدی بودن شدید اب است و عدد هفت به معنای خنثی بودن آب و عدد چهارده به معنی قلیایی بودن شدید آب . برای تعیین میزان pH آب از کاغذ ها یا محلول های pH سنج یا معرف ها استفاده میکنیم . با فرو بردن این کاغذها در آب و تغییر رنگ آنها , بر طبق راهنمای جداول , میتوان به میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب پی برد .بسته به نوع ماهی های زینتی پ.هاش باید تعیین شود.برخی از ماهیها در آب اسیدی و برخی خنثی و یا کمی قلیایی زندگی می کنند.برای اسیدی کردن آب آکواریوم از اسید فسفریک یا آب لیمو یا اسید کلریدریک HCL استفاده کرده و برای قلیایی کردن آب از جوش شیرین یا آهک .
ودر اخر برای تعیین شاخص های آب بهتر است از کیت ها و محصولات آماده موجود در بازار طبق دستور مندرج استفاده کرد.


  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده