تبلیغات وبلاگ

كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)


آموزش نگهداري آکواريوم
AQUARIUM TRAINING FROM BEGINNING TO END
كاملترين و جذاب ترين مجموعه آموزشي آكواريوم در ايران
در قالب 2 دی وی دی - DVD
شماره مجوز: 155/89095
آکواریوم و ماهیان زینتی
آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه
از ابتدا تا انتها
ارسال سريع به سراسر كشور

قیمت: 5,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه (2DVD)

تبلیغات ویژه وبلاگ

پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بازار بزرک محصولات در فروتل

گارگاه پرور ش ماهي

جهت راه اندازي يك گارگاه پرور ش ماهي مي توان به دو روش عمل كرد؛
1- سيستم باز كه در آن آب جريان دارد و آب مورد نظر از چشمه يا محلي تهيه مي گردد
2- سيستم بسته كه يكي از سيستم هاي پر طرفدار مي باشد زيرا در آن آب كمتري نياز است
جهت راه اندازي اين نوع سيستم نيازمند مكان مناسب مي باشد مي توان از ظروف مخصوص ويا آكواريوم استفاده نمود
در پرورش ماهیان زینتی (یا غیر زینتی و سایر موجودات ) از روشها و امکانات مختلفی استفاده میشود که متناسب با شرایط مربوطه است.آنچه در طبقه بندی سیستمهای پرورشی برای تقسیم آنها به سیستمهای باز ،بسته یا نیمه بسته مورد توجه است این مطلب است که تا چه حد میتوان شرایط محیطی را در کنترل در آورده و به خدمت پرورش گونه مورد نظر گرفت.
1 - سیستمها ی باز : به سیستمهای گفته میشود که در آن هیچ گونه کنترلی بر شرایط محیطی نداشته و از شرایط طبیعی برای پرورش تبعیت و استفاده میشود مانند طول روز ،دمای آب و هوا ، فشار جو ، غلظت گازهای محلول در اب و سایر عوامل و فاکتورهایی که بصورت طبیعی در طول زمان دچار تغییرات میشود.
2 - سیستمهای نیمه بسته :
در این سیستمها ، تعدادی از عوامل و شرایط تاثیر گذار محیطی تحت کنترل و مدیریت قرار میگیرد(مثلا سطح اکسیژن آب یا دمای آب و ...).
3 - سیستمهای بسته :
در این سیستمها کلیه فاکتورها و عوامل تاثیر گذار محیطی تحت کنترل و مدیریت بوده و در حد بهینه برای رشد گونه مورد نظر تنظیم میشود.(دما ،نور ،گازهای محلول ..... و از جمله مقدار آب تازه مورد نیاز کارگاه پرورش)
هر یک از سه سیستم فوق میتواند برای پرورش ماهیان زینتی بکار برده شود و انتخاب روش کار بستگی به نوع گونه پرورشی ،امکانات محلی و سطح سرمایه گذاری و .... دارد.
اگر بتوان پرورش ماهي در محيط باز (استخر بتوني يا خاكي، حوض ،تانكهاي با ظرفيت متوسط در محيط باز(500 ليتر به بالا - از جنس پلاستيك يا فايبرگلاس يا ....)) را در زمره سيستم پرورشي باز دسته بندي كرد كه در ان دماي آب متاثر از دماي محيط است و ساير شرايط محيطي نيز در پرورش مستقيما تاثير گذار باشند.در زماني كه دماي هوا به 25 درجه سانتيگراد و دماي آب به حدود 22 درجه سانتيگراد ميرسد ميتوان بيشتر گونه هاي پرورشي گرمابي را در آن پرورش داد(لااقل تا زماني كه شرايط محيطي مناسب است(از حدود اواخر ماه دوم بهار تا آخر تابستان و نهايتا تا مهر ماه در استان گيلان)).اين پرورش ميتواند از تخم گيري تا پروار بندي لاروها و بچه ماهيان و به وزن رساندن ماهيان با استفاده از غذاهاي طبيعي توليد شده در آب و استفاده از غذاهاي تكميلي باشد.اينكه چه گونه هايي ميتوانند از اين شرايط استفاده كنند شايد بتوان از نمونه هاي ماهي آروانا،اسكار ،آنجل ،خانواده زنده زاها،خانواده گوراميها و .... را نام برد.
اينجانب تجربه نگهداري گورامي مرواريدي،گورامي زرد و سه خال ،گوپي ،مولي بالن و ساده،پلاتي ،خانواده گلدفيش(دم چتري،مرواريدي،كله شيري(اوراندا) را در استخر بتوني داشته ام .آنها با استفاده از غذاي طبيعي و دستي به سرعت رشد يافته و به وزن ميرسند.البته پرورش در اين جايگاهها نسبت به تانكهاي كوچكتر محيطهاي بسته مزايايي دارد كه از جمله آنها ميتوان به موارد زير اشاره كرد.
- استفاده از غذاي طبيعي توليدي در جايگاههاي باز و صرفه جويي در هزينه تغذيه.
- افزايش ضريب رشد ماهي با بهبود شرايط پرورشي(تراكم كمتر و فضاي زيستي بيشتر براي هر گونه ،استرس كمتر ناشي از كاهش اثر تراكم ذخيره سازي،كاهش مواد آلاينده محيط آبي در واحد سطح ،كاهش برخورد اجتماعي بين ماهيان،بهيود كمي و كيفي تغذيه و ...)
- كاهش ابتلا به بيماري در اثر تقويت جسمي و بنيه ماهي و بهبود عملكرد سيستم ايمني بدن ماهي.
- كاهش زمان به وزن رساندن ماهي براي عرضه به بازار.
- امكان از بين بردن عامل محدوديت فضاي پرورشي براي تكثير گونه هاي خاص.
- كاهش هزينه پرورش
- عوامل ديگري نيز وجود دارند كه از حوصله حقير و اين پست خارج است.
معايب سيستمهاي باز:
- بايد اطلاع دقيقي از شرايط زيستي گونه پرورشي داشته باشيد تا بتوانيد آن را با شرايط جايگاه باز منطبق كنيد.
- بايد اطلاع درستي از تغييرا ت كليمايي(آب و هوايي) محل پرورش داشته باشيد و دامنه متوسط تغييرات محيطي را براي محل جايگاه بدانيد.
- بايد توان شناسايي بيماريها و تهديدات محيطي جديد (نسبت به كار در محيطهاي كنترل شده و آكواريومها) كار در جايگاههاي باز را دانسته و راهكار مناسب را نيز شناسايي كرده باشيد.
- بايد توان و آگاهي لازم را براي استفاده از شرايط محيطي جايگاههاي باز و استفاده از آن به عنوان سيستم مكمل جايگاههاي بسته پرورش ماهيان را داشته و با تلفيق مناسب اين دو سيستم بتوانيد در پيشبرد اهداف پرورشي موفق شويد.
طبعاً ميتوان گونه هايي از ماهيان زينتي را در تمام طول سال در جايگاههاي باز پرورش داد و يا بطور دائم آنها را در سيستمهاي بسته و كنترل شده پرورش داد .آنچه مهم است استفاده از امكانات سيستمهاي باز در كنار جايگاههاي بسته پرورش ماهيان زينتي است تا به عنوان عاملي مكمل در خدمت اهداف پرورشي قرار گيرد.همانطور كه در بسياري از موسسات داخلي يا خارجي از امتيازات هر دوگونه سيستم پرورشي در كنار يكديگر و به عنوان مكمل هم استفاده ميشود .هر چند لزومي بر استفاده توام آنها وجود ندارد.كاربرد سيستمهاي مدرن بسته پرورشي با كنترل تمام پارامترهاي تاثير گذار ، امكان پرورش هر گونه اي را در هر كجا و هر زمان مقدور ميسازد و هدف از ارائه توضيحات بالا براي آشنايي كلي با يكي از سيستمهاي بكار رفته بوده و هدف مقايسه اي را دنبال نميكند.
اميدوارم لغزشهايم را ببخشيد و در تصحيح آن ياريم رسانيد.
مطلبي كه به خدمتتان نقديم ميشود،ترجمه يك مقاله( GUPPY CULTURE IN ISRAEL USING CLOSED SYSTEM) در رابطه با پروش متراكم ماهيان زینتی در سیستم بسته در كشور اسرائيل است.توجه به آن ميتواند در روشن كردن ذهن و نزديكي آن به شرايط عملی وکاربردی پرورش ماهیان زینتی در سطح بزرگ مفید باشد .این مقاله قبل از صدمه دیدن اطلاعات تالار در تاپیکی به نام ( تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در جایگاههای بزرگ ) ارائه شده بود و در پی از دست رفتن اطلاعات قبلی و پاک شدن تاپیک نامبرده ،به دلیل اینکه مطابق با محتویات تاپیک جاری است در این جا ارائه گردید.
پرورش متراكم ماهي گوپي با استفاده از سيستم بسته(سیستمی که شرایط پرورش و محیطی تحت کنترل در آورده میشود) :
پرورش ماهيان زینتی در اسرائيل از 8 سال پيش آغاز شده و اكنون حدود 20 مزرعه پرورشي وجود دارد.بيشترين اين مزارع در منطقه آراوا در جنوب اسرائيل قرار دارند.ماهي اصلي پرورش عبارتست از گوپي و آنجل. كه حدود 80 درصد توليد ماهيان را در بر ميگيرد.ماهيانه حدود 700 هزار گوپي از اين مزارع به خارج صادر ميشود كه عمدتا به اروپاي غربي و ‍ژاپن صادر ميشود.
واريته هاي متداول گوپي پرورش یافته عبارتند از king-cobra red, king-cobra green, tuxedo-red, blue-tail, و red blond ، واريته هاي جديدي نظير blue mosaic, pingu , tuxedo-yellow نیز بوجود آمده اند.
هر مزرعه پرورش بين 1000 تا 3000 متر مربع وسعت دارد.براي تامين حداكثر ضريب امنيت بهداشتي ،هر مزرعه بطور كامل از مزرعه ديگر مجزا شده است و ارتباطي بين سيستمهاي آبي آنها نيست.هر مزرعه گوپي بين 50 تا 100 هزار قطعه ماهي گوپي در ماه براي صادرات توليد ميكند.
گله هاي مولد از تكثیر كنندگان خصوصی در آلمان و روسيه خریداری و به كشور وارد شده و 6 ماه درمناطق مجزايي در قرنطينه نگهداري شدند.فرزندان اين گله ها به عنوان گله هاي مولد در مزارع مورد استفاده قرار گرفتند.بازديدهاي دامپزشكي نیز بطور منظم از مزارع پرورشي صورت گرفت.
احدات مزرعه و تانكها :
مزارع پرورشی تشکیل شده از ساختمانهاي پرورش ماهي که نسبت به دمای محیط،عايق حرارتي ساخته شده اند و شامل كف بتوني و زهكشي مناسب هستند. از استخرهاي روباز بيروني برای پرورش استفاده نشده است.غالب تانكهاي پرورش از مواد پلاستيكي ساخته شده اند.تانكهاي پلاستيكي صاف و صيقلي بوده و براي تميز كردن و ضدعفوني بين دو دوره بسيار مناسب هستند.اندازه و شكل تانك مورد استفاده متناسب با اندازه و سن گوپي ها است.معمولا تانكهای كوچك براي نسل كشي از مولدین و نگهداري بچه ماهيان استفاده ميشوند.تانكهاي بزرگتر براي ماهيان در حال رشد به كار ميرون
ارتفاع آب در امر پرورش از اهميت برخوردار است. در تانك پرورش ماهيان بزرگ ، ارتفاع كمتر از 100 سانتيمتر و در تانك بچه ماهيان 60 تا 80 سانتيمتر مناسب است.هر تانك از تانك ديگر كاملا مجزا است.آب هر تانك از ميان فيلتر بيولو‍‍يكي كه در هر تانك تعبيه شده به چرخش در مي آيد(فيلتر 10 درصد از ظرفيت تانك را ميگيرد).روزانه 5 تا 10 درصد از آب تانك با آب تازه تعويض ميگردد.بافت مديوم بيوفيلترها از مواد پلاستيكي ساخته شده است و فيلترها در فواصل زماني معين تميز ميشوند.در هر مزرعه دخیره گاه فیلترهای بیولوژیک فعال وجود دارد تا جایگزین فیلترهای تعویض شده شوند.تانکهای هر مزرعه در سالنهای پرورش مستقلی قرار گرفته و هر سالن باسیستمهای گرمایشی (تبادل حرارتی)گرم شده تا دمای آب به حد 24 تا 27 درجه سانتیگراد رسانده شود.
آب :
آب در دسترس در منطقه ، قلیایی و سخت است و اسیدیته 7.5 تا 8.5 دارد و .... ، قبل از اینکه آب وارد تانکهای ماهیان شود،از میان فیلترهای کربن فعال گذر کرده و برای جلوگیری از مشکلات گازی ،هوادهی میشود.(خصوصا بیماری حباب گازی).با کاربرد شبکه مخصوصی بر روی ساختمانهای پرورشی ، رشد جلبکها کاهش داده میشود.کاربرد این روش به انضمام استفاده از بیوفیلترها امکان ایجاد آب شفاف و تمیز را فراهم میکند.پرورش ماهیان در این آب به آنها کمک میکند تا با شرایطی مشابه انچه در جایگاههای مشتریان وجود دارد تطبیق یابند.در آب شفاف و تمیز امکان بررسی و مراقبت بهتر از حالات و وضعیت ماهیان فراهم میشود.
تغذیه :
از آنجائیکه ماهیان در آب تمیز و شفاف پرورش داده میشوند و غذای طبیعی در اختیارشان نیست ، توجه زیادی به کیفیت و منابع غذایی میشود.برای جلوگیری از مشکلات تغذیه ای ،ماهیان با غذای خشک با کیفیت بالا تغذیه میشوند.که شامل 30 تا 40 درصد پروتئین به انضمام مکملهای ویتامینه و رنگدانه های غذایی است.
اندازه پلت های غذایی متناسب با اندازه ماهیان تنظیم میشود.بچه ماهیان نورس و لاروها با نوزادان آرتمیا تغذیه میشوند و روزانه به اندازه 5 درصد بیوماس ماهیان(وزن توده زنده ماهیان) به آنها غذای خشک داده میشود.این مقدار غذا در 3 تا 5 نوبت غذایی تقسیم و در اختیار ماهیان قرار میگیرد.
آب و مدیریت بهداشتی :
به دلیل کمبود آب و گرانی نیروی انسانی ،سیستم پرورش متراکم ماهیان گوپی انتخاب شده است.بطوریکه تراکمی در حدود 10 برابر مزارع پروش گوپی در آسیای جنوب شرقی دارد.ماهیان در محیط کاملا کنترل شده ای پرورش می یابند.همه پارامترهای پرورش بطور مرتب بررسی میشود از جمله آمونباک ،نیتریت ، نیترات،اکسیژن و حرارت .آب بسیار تمیز و شفاف از عملکرد توام فیلترهای مکانیکی و بیولوژیکی فراهم میشود.ماهیان تانکهای مختلف ،برای شناسایی و ردیابی علائم هر مشکلی تحت آزمایشات میکروسکوپیک قرار میگیرند.
ماندگاری ماهیان بسیار خوب است و 70 تا 80 درصد بچه ماهیان نورس به اندازه بازاری میرسند.از انجائیکه ماهیان در تمام طول دوره پرورش در بهترین شرایط نگهداری میشوند ،لزوم استفاده از عملیات درمانی خصوصا استفاده از آنتی بیوتیکها توسط تکثیر کننده ها منتفی میشود.این مطلب به وارد کنندگان ماهی کمک میکند تا در صورت بروز مشکلاتی در گله ،با کاربرد عملیات درمانی معمولی به مدیریت مساله پرداخته و تغییرات کمی در مقاومت ماهیان بروز کند.
تراکم ذخیره سازی :
هر تانک خالی قبل از ماهیدار شدن ضدعفونی شده و با آب تازه پر میشود.در انتهای هر مرحله ماهیان بوسیله سایز کننده های مخصوصی سایز بندی شده و از لحاظ کیفیت رتبه بندی میشوند.سپس با تراکمی جدید بر اساس اندازه و سن ماهی ، دوباره در تانکهای جدیدی برای پرورش ذخیره میشوند.
تراکم ذخیره سازی متناسب با سن و اندازه ماهی تغییر میکند ،به ترتیب زیر:
- گله های مولد : 250 ماده و 50 نر به ازاء هر تانک 500 لیتری.
- بچه ماهیان نورس(1 تا 30 روزه) :2000 تا 4000 قطعه به ازاء هر تانک 500 لیتری.
- ماهیان : (31 روزه تا 3 ماه) : 10 هزار تا 30 هزار قطعه در تانکی با 20 مترمکعب گنجایش.
بازار یابی :
گوپیها طی 2.5 تا 3 ماه سن به اندازه بازاری میرسند(طول کلی 3.5 تا 4 سانتیمتر).نرها و ماده ها با یکدیگر پرورش می یابند.قبل از بازار یابی ماده ها بوسیله جدا کننده های مخصوص از نرها جدا میشوند.
تفکیک نهایی بر اساس اندازه و کیفیت بصورت دستی انجام میشود.آخرین کنترل کیفیت با نگاه کردن ماهیان در آکواریوم بر روی آنها صورت میگیرد.
گوپیهای نر و ماده در یک محیط پرورش و رشد یافته اند و از این نظر با یکدیگر تفاوتی نداشته و به یک اندازه فروخته مشوند.
تولید کنندگان حرفه ای قبل از اینکه به صدور ماهیان گوپی اقدام نمایند آنها را در شرایط آبی مختلفی که متناسب با مناطق خریدارانشان است برای سازگاری بیشتر، تطبیق میدهند.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

آموزش تهیه و نگهداری آکواریوم در خانه به صورت فیلم های آموزشی ( دوبله فارسی )

آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


در این مجموعه شما با روش های حفظ و نگهداری صحیح آکواریوم آشنا می شوید. تفاوتی نمی کند شما آکواریوم کوچک انتخاب کنید یا یک آکواریوم بزرگ چیزی که در اینجا بیشتر انگیزه و علاقه مندی به یادگیری را افزایش می دهد دانستن گونه های آبزیانی است که می توانید آنها را نگهداری کنید زیرا این نکات برای شما بسیار لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد گونه ای که انتخاب می کنید خیلی مفید می باشد چرا که بعضی ماهی ها رشد زیادی دارند و برخی رشد کمتری دارند برخی گیاه خوارند و برخی گیاه خوار نیستند. بنابراین هر چقدر بیشتر در مورد ماهی ها و روش نگهداری آنها یاد بگیرید موفق تر خواهید بود .
در این مجموعه شما موارد زیر را خواهید آموخت :

1- انتخاب ماهی مناسب
2- ساخت و تنظیم آکواریوم
3- زیبا سازی آکواریوم
4- استفاده از گیاهان در آکواریوم
5- نور پردازی و دما
6- معرفی ماهی ها
7- تغذیه
8- تعویض آب
9- نگداری فیلتر
10- کیفیت آب
11- سلامتی ماهی ها
12- پرورش ماهی
به همراه برنامه بی نظیر Plasma Aquarum
آموزش تهیه آکواریوم
Plasma Aquarum دارای 9 آکواریوم مختلف از ده ها آبزی و ماهی های گوناگون از جمله ماهی های آب شیرین, آب شور, مارماهی و حتی کوسه های منحصر به فرد می باشد.
این برنامه به قدری زیبا و با کیفیت ساخته شده است که یک آکواریوم سفارشی گران قیمت به نظر می رسد.
Plasma Aquarum اولین DVD آکواریومی است که برای پلاسمای صفحه عریض و تلوزیون های LCD طراحی شده و یک آکواریوم خیره کننده با کیفیت بالا می باشد.
شما میتوانید جندین دالبی مختلف را برای موسیقی متن انتخاب کنید از جمله : صدای طبیعی آکواریوم , صدای آرامش بخش کلاسیک و …
این برنامه ساعت ها آرامش و سرگرمی را برای شما و تمام خانواده به ارمغان می آورد و برای میهمانیها و ادارات نیز مناسب می باشد.
این مجموعه در قالب دو حلقه DVD شامل آموزش نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی و برنامه آکواریوم ویدئویی به خریداران گرامی عرضه می شود.
به صورت مالتی مدیا ( قابل اجرا در کامپیوتر )

قیمت: 3,500 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید آموزش روش تهیه و نگهداری آکواریوم


محل قرار گیری لینک باکس



لینک باکس توکان
 
ساخت سال 1388 مختصر و مفید درباره ماهیان زینتی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده